'' iş hiç bitmiyor!'' annem

19 Mart 2020 Perşembe
ben hiç ev kadını olmadım. ortaokuldayken  annem bana ev işi yaptırmadı. kendisi çok yapmış çocukken, bir kızım olursa hiç iş yaptırmayacağım, demiş. o şanslı kız bendim.  yatılı liseye gittiğimde 13 mezun olduğumda 17 yaşındaydım. ve aynı sene çalışmaya başladım; 30 sene oldu yani! neyse, demem o ki, önce çocuk sonra öğrenci sonra da çalışan kadın oldum hiç ev kadını olmadım ve daha bir hafta bile olmadı daha evde oturalı abv versin ev kadınlarını anladım! 

''hiiç bitmiyor iş!'' annem söylerdi, hep. 


*** 

sabah alarmsız uyanıyorum zaten son bir kaç yıldır. bu sabah gayet zinde uyandım, 8 sularında. hah kaç gündür aklımdan geçen gardrop düzenleme işinin tam zamanı, dedim. kahve demledim, bir fincan içtim, rahat edemedim duşa girdim. duştan çıktım gardroba giriştim!:)))) 

düzenledim düzenlemesine ama o arada ya çarşafı nevresimi de değiştireyim bari, deyip hoop hadi onları değiştirdim. makina doldu bu sefer, onu çalıştırdım. yerleri yine kolonyalı mendil ile silerken bir yandan kahve içiyordum vallaha ama kahvem soğumuştu ya:( 

yerler silindi gardroplar düzenlendi. kahvaltı niyetine her kim çıkardıysa sabah sabah pek bir andığım müsli denen tatsız tuzsuz şeyi kaseye koyup sütü boca ettim üstüne. bir de muz doğradım biraz daha lezzetli olur belki diye ama yok anacım müsli pişmanlıktır, almayın yemeyin. kalanı nasıl bitireceğim kara kara düşünmekteyim. 

makinadaki çamaşırlar yıkandı. hadi kuruyanları topla, katla, yenileri as. şu an ev mis gibi kolonya ve deterjan kokuyor. bir de yeşil çay demledim, o da bitti. 

twittera baktım, haberlere baktım; vaka sayısı yükselmiş. durum tatsız. 

hava kapalı. isveç dizisi çok kötü arkadaşlar, hiç başlamayın ben gece açtım son bölümü, hala ilk bölümde ağlayan kadın ağlıyor, hala ona bana bilgi ver, seni buraya getireceğim diyen isveçli kadın halinde devam ediyor dizi. finali bile izletmedi kendini, yani. isveçliler oradaki yemek yaşam aşk üzerine film / dizi çekseler ya suç olayını beceremedikleri belli. dizinin adı, caliphate. izlemeyin. 

hava kapandı, açık güneşli bir film bulayım onu izleyeyim. 

günaydın  
ben yazıyı atana değin dolu başladı ( 11.54) 

4 comments:

  1. kadriye dedi ki...:

    Ben de hiç ev hanımı olmadığımı düşündüm yazını okurken. Hala da olmadım, çalışmaya devam. Ama tatil günlerinden biliyorum iş hiç bitmiyor, yap ye yıka tekrar yap, ye , yıka.

  1. Satır Arası dedi ki...:

    Anne haklı.... İş hiç bitmiyor. Çalışırken daha düzenli, ve tıkır tıkır yapardım işimi. Şimdi ise bazı bazı erteliyorum yarınlara 😁

  1. Handan dedi ki...:

    kardiye; ev kadını olmak aklı karı değilmiş. ben yıllık izin aldım beş gün şu koronanın ilk günleri geçsin, diye. çünkü iş yerindeki konuşmalar beynimi yormuştu artık. tatil günlerinde bu kadar iş yapmazdım ben ya! sabah bir elden geçir tamam.

  1. Handan dedi ki...:

    satır arası; erteleyemiyorum! oturduğum yerden mutfak masam siyah cam benim, bakıyorum tozlanmış kalkıp o dakika siliyorum. biri alsın beni evden:)