bugünlerde ( korona günlükleri)

4 Nisan 2020 Cumartesi
bu sabah sporum yer silerek bacak kaslarını, makinaya çamaşır atıp çıkarıp asıp nevresim değiştirerek de kol kaslarımı çalıştırmak, oldu. aaa her sabah pilates ne yav:))) 

eni konu sıkıldım ve sıkılmamak için yaptıklarıma, buyurun. 

sabah temizlik yaparak sabah sporunu yaptıktan sonra kendime bir tost yapıp, taksiye atladığım gibi oğluşu görmeye gittim. bir saat kadar sevdim, oynadık, ben tostumu yerken ona da ödül mamasını verdim. sonra markete gidip kuzu incik aldım. yazacağım nasıl pişirdiğimi. 

eve geldim, üstümdekileri - çantam dahil- ön yıkamalı makinaya attım. kendimi de makinaya atsam iyi olacaktı ama  henüz o teknoloji yok, jetgillerde vardı ya böyle yıkama makinasına girip çıkıyorlardı, şimdilik duş var teknoloji olarak elimizde. bilim adamları boş duruyor, boş.  sonra çay demledim, annemle konuştum, kardeşimle konuştum vs vs 


bu sıralar en gözde kıyafetimiz eşofman olduğundan kaliteli bir eşofmanın nasıl can kurtarıcı olduğunu gördüm. diz yapmayan, pamuklu dokumadan iki eşofmanım var, değiştirip değiştirip giyiyorum. sentetik giymekten vazgeçin arkadaşlar, dolabınızı sentetik giysilerden temizleyin, ucuz diye almayın, şaşal kutusunu kesip giyseniz de aynı. keten, pamuklu, koton oranı en yüksek mümkünse tamamı pamuk giysiler alın. diğerlerinde vücudunuz nefes almıyor, bütün gün evde pc başındayız; nefes almamız gerekiyor. 

nevresim takımları ha keza. yüzde yüz koton olanları alın. 

çamaşır makinada, yemek ocakta. 

kuzu incik için benim kullandığım malzemeler, siz patates ya da başka sebzeler ekleyebilirsiniz; bolca soğan, bolca sarımsak, tuz karabiber, bir avuç kırmızı mercimek

soğanları salata doğrayıp tencerenin altına yaydım. üstüne sarımsakları ekledim. bir avuç mercimeği iyice yıkadıktan sonra suyunu süzüp onu da ekledim. en üste incik efendi kuruldu. tuzunu karabiberini, ekleyip kısık ateşte pişmeye koydum. az biraz su ekledim, kaynar su tabii ve tabii ki içme suyu. 60-75 dakika kadar pişecek. ne zaman çatalı vurdunuz, incik dağıldı etler kemikten ayrıldı o zaman söndürün altını. afiyet olsun. 

gittikçe zorlaşıyor evde kalmak. dizi, film vs para etmeyecek bir süre sonra. gelişmeleri hem takip diyor hem de seyahat yasağı kalkar kalkmaz önce bir bursa sonra artık nereye kadar gidebilirsem, gideceğim. 

hadi bakalım iyilikle kalmaya çalışalım 

edit piaf; yağ koyun yemeğe, yağ! ben sızma koydum iki kaşık, siz tereyağı da tercih edebilirsiniz. 

1 comments:

  1. makyajliyorum dedi ki...:

    Ya günerin hepsi aynı geçiyor benim. Değişiklik yok çok sıkıcı. Umarım bir an önce biter bu kötü günler :(