korona günlüğü & karantina denemeleri (1)

13 Mart 2020 Cuma
çin orası burası şurası italya derken, korona kapımıza dayandı! 

bu hafta başında gelecek hafta okulların tatil olacağını, vaka sayısının artacağını falan  öngördüm. az değil 30 yıldır devlette çalışıyorum. bu sabah daha çantamı kolumdan çıkarmadan, gelecek hafta için izin aldım. evde stok sağlam.  eve geldim. orayı burayı kolonyalı mendille silip viskimi açtım. sanırım uzun yıllardan sonra ilk defa bir seyahat planım olmadan yıllık izin alıyorum. hiç bir planım, yok. evdeyim. 

*** 

kendimce aldığım önlemleri paylaşayım; kuaföre gitmeyeceğim bu ay. manikür pedikür vs. yaptırmayacağım. tırnaklarımı kestim. saçlarımın da biraz beyazının görünmesi hiiç umurumda değil. 

evde sürekli kolonyalı mendillerle temizlik yapıyor, çamaşır ve bulaşık makinasını sıkça çalıştırıyorum. zaten uzun zamandır işten eve geldiğimde üstümü başımı çıkarıp makinaya atıyordum. şimdi sadece değiştirdiğim eskiden 30 derecede yıkarken şimdi hassasları 40 diğerlerini 60 derecede yıkıyorum. 

dışarıda pek yemek yememeye çalışıyorum, deniz ürünlerine bir süre ara verdim. hamsi ve istavrit hariç:) onlar bizim denizlerden. ithal ürünlere mola. 

evde zaten yıllardır sıvı sabun kullanıyordum. devam. 

açık bir şey almıyorum. 

gelelim psikolojiye; garip bir his. yurt dışı şu an say ki yasak. zaten yasak da hani mühim bir şey varsa izin alınabilir de şu an için yok. e bodrum vs. için de  hava limanına gitmek gerek. evde oturacağım. evde kitap okuyup, dizi, film izleyip ve tabii ki bolca yemek pişirip yiyip içip uyuyacağım. bir hafta sonra umarım çok kilo almış olmam. spor salonuna da ara verdim çünkü. orası da öğlen uğradığımda ek yeni tedbirler almış olsa da, uzun yürüyüşler yapacağım açık havada kapalı salona gitmeyeceğim bir süre. 

sanırım gördüğümüz ilk salgın bu. kuş gribinde falan ne yaptık, hiç anımsamıyorum. demek ki sadece tavuk yemeyerek çok da hayatımıza bir etkisi olmadan geçmiş o zamanlar. 

evdeyim. siz ne yapıyorsunuz, bi yazın bakalım. 

bu yazılar karantina ( ki umarım olmaz) denemeleri diye gidecek. gitmesin. 


2 comments:

  1. Gamze Esra Ersöz dedi ki...:

    Biz de açıkta bişi almıyoruz. Mesela canım geçen sokak simiti istedi ama almadım :(

  1. Cafe Tigris dedi ki...:

    Evdeyiz valla