korona günlükleri ( 5,5)

18 Mart 2020 Çarşamba
bu sabah hareketli bir güne uyandık. ben ne zaman erken uyusam tarumar oluyor her şey ve her yer. erken uyumamalıyım. 

arkadaşlar şuraya sıkılmamanız için benim medya turu medya turu derken baktığım sayfaları ve kendi uyguladığım hijyen ve koronadan bağımsız bağışıklık sistemim güçlü kalsın diye yaptıklarımı bırakıp sokağa çıkacağım. biraz yürümek iyi gelir. 

medya turu:
* ekşi sözlük 
* twitter 
* bbc türkçe 
* hürriyet ( evet, hala gazete okuyorum )
* milliyette asu maro ve mehmet tez'in köşelerini okuyorum. tavsiye ederim. ikisi de aklı başında ve iyi insanlar. 
* instagramdan sıkıldım aslında ama şöyle bir bakıp çıkıyorum
* bianet 
* t24; cuma günleri tuğrul eryılmaz'ın yazılarını sabah kahvemi içerken okumak çok zevkli 
dedikodu seviyorum ben hele medya dedikodularına bayılıyorum! 
* sandaletli seyyah, doktor bora'nın blogu  artık çok az da yazsa eski yazılarını açıp açıp okuyorum 
* sezen'in blogu mushaboom; bu ara ev işine kafayı takmış olsa da en keyifli bloglardan 
* ayşe's world ve sarpiko'nun cafesi, hem yaşam hem yemek daha ne olsun. iki blogu da takip ediyorum. 
* yaşam izi; gamze sıkı gezginlerden. yeme içmeyi de seviyor. yıllardır izliyorum. 
* hakiki muhabbet. aslı da yılların bloggerı şimdi instagramda yazsa da açıp eski yazıları hele mesela bir alaçatı yazısı var ki açıp açıp okumalık. 


aklıma ilk gelenler bunlar. zaman zaman sörfle başka başka sayfalara gitsem de esas çerçevem bu. 

*** 

gelelim bağışıklığım için yaptıklarıma. 
* her sabah bir taşköprü sarımsağı yutuyorum. hasta olsam da olmasam da bunu yapıyorum. 
* yine her sabah bir kaşık organik sızma zeytinyağı içiyorum. 
* alışverişimi en az katkısız koruyucusuz güvenilir marka ve mevsim ürünlerinden yapmaya çalışıyorum. 
ve en önemlisi sorun odaklı değil çözüm odaklı bir insan olup kafamı rahat tutmaya çalışıyorum. iç sesi çok konuşan hatta hiç susmayan bir insandım yavaş yavaş o konuşmaları da azalttım. çünkü, faydası yok. 
az insan öz insan. az kibarlık maksimum rahatlık. kibarlık derken sürekli insanlarla ufak tefek konuşmalar yapmak yoruyor beni, az iletişim en iyisi. günaydın / günaydın, bitti. gerek yok aslında hiç bir ortak yönümüz olmasına gerek olmayan iş arkadaşlarımızla sürekli iletişimde olmaya. işimizi yapıp dağılalım. sürekli cin ali fişleri gibi bilmem kim beaayyy hadi yemeğe, bilmem kim hanım çay içalım mııııı, çok az şeye bu kadar sinirleniyorum! yav arkadaş ne zaman böyle cin ali fişleri gibi konuşmaya başladınız. bilmem kim hanımmmm yemeğe gidelim mi? // aaa saat 12 mi oldu, hadi gidelim. he canım saat 12 oldu ama bunu dile getirmeden anlayamazsın, değil mi? 
en sinir olanı en sona sakladım. 
bilmem kim bey/hanım/ müdür seni aradı. 
aaa beni mi aradı müdür?
neresini anlamadın? 

bak yukarıdakini yazarken sinir oldum. işte bu konuşmalar beni yoruyor. bunları yapmayın. 

*** 

hijyen önerilerim; 
* giysilerinizi işten gelince doğru makinaya
* evde temizlikte kullandığımız bezleri ben çoğu zaman atıyorum. aylık temizlikten sonra bir de onları yıkayıp kurutmak atmaktan daha ekonomik olmadığı için. ama atmazsanız da 60 derecede yıkayın bir daha temizliğe kadar. 
* kolonyalı mendi alırken merdiven altı üretim olmamasına dikkat edin. 1-2 lira daha pahalı ama en azından bilinen bir markadan alın. 
* her sabah duş alın. zinde olursunuz. uyanamadınız alamadınız işe gittiniz, akşam gelince alın. duş alın. 
* banyoda çöp kutusu olayına ben karşıyım. olan çöpü ve atıkları hemen poşetleyip atmak en iyisi. bunun için ben evde ince küçük çöp torbalarından bulunduruyorum. mutfakta bile uzun süre çöp tutmuyorum. merdivenleri silen ve çöpleri alan çalışana bu ara biraz sıkça çöp almasını tavsiye ettim. gece uyumadan bütün çöpleri kapıya koyuyorum. 
* sirke; en ucuzunu alın. sebze ve meyveleri bekletin. 
*** 

işte böyle. kendinize ve yakınlarınıza dikkat edin. sevdiğiniz müzikleri dinleyip leziz yemekler pişirin. sokakta bişey kalmadı aklımızı çelen:) ha istanbul ha köy dedim dün anneme. güldü, ne güzel dinlenin işte, dedi. 

varsa  yıllık izniniz alın. bolca su soda için. akşamları bir kadeh şarap iyi gelir yemeğin yanında. iki parmak viski iki buz da ha keza. ha gayret bu günler de geçer, neleri atlatmadık. 

günaydın 


3 comments:

  1. Gamze Esra Ersöz dedi ki...:

    Handancım yıllar oldu hakkaten birbirimizi takip edeli. Bu arada arada pratik bir iki yemek de paylaşıversene, senin yemekler çok iştah açıcı oluyor.Eve kapanınca malum daha fazla yemek düşünür olduk :)

  1. Judy Abbott dedi ki...:

    Elma sirkesi içmek bir işe yarar mı? Annem illa iç iç diye çok ısrar ediyor, üzülmesin ye içiyorum ama yani?

  1. Handan dedi ki...:

    olsa olsa sindirim sistemine biraz yardımı olur, judy. yoksa sirke içmek hastalıktan falan korumaz. sebzeleri bekletmek dezenfekte etmek için. ben patates salatasına nar ekşisi koyuyorum iyi bir balzamik sirkem yoksa, lezzet veriyor. yani özetle sirke içmek işe yaramaz koronada.