korona günlükleri ( 2)

14 Mart 2020 Cumartesi
dün akşam yazıyı yazıp bloga attıktan sonra kardeşim aradı. çikolatanı getireyim, deyince hemen gel, dedim:))) kocaman bir çikolata ve daha bir kaç hediye ile geldi. yakın zamanda seyahatten dönmüşlerdi. sarılmayı bırak tokalaşmadık bile:(  

*** 

dün gece lost girls adlı filmi izledim. adından da anlaşılacağı üzere kayıp bir kızın hikayesini anlatıyor. filmi değerli kılan gerçek hayattan olması. 1.32 dakika film. içiniz sıkılıyor izlerken kadınlar adına, insanlık adına. kayıp olgusu başlı başına insanın en zor başa çıktığı olgu, zira. bir insana ne olduğunu bilmemeniz kadar yıpratıcı bir duygu yok. bildiğimiz bir durum ve duygu için alışmak, baş etmek gibi yaşamsal savunmalar geliştirebiliyoruz, geliştirmek zorunda kalıyoruz. ancak, kayıp çok zor bir durum. filmi izleyin, kayıp insanların peşinden koşan insanlara bakış açınızın değişeceğine inanıyorum. 

*** 

bu sabah şok markete su, maden suyu vs. almaya gittiğimde kasiyerin eldiven taktığını gördüm. başka, mesela mağazanın dezenfekte edilmesi gibi bir önlemin alınıp alınmadığını sorduğumda ''hayır'' yanıtını aldım. marketlerin biraz daha dikkatli olması gerekiyor. buradan seslenmiş olayım. 

*** 

kahvaltımı çoğu zaman olduğu gibi evde yaptım. roka, tulum peyniri, ceviz, çay, pide, zeytin, sızma ile klasik ve leziz bir kahvaltı yaptım. akşamdan marine ettiğim organik tavuğu soğan, sarımsak ve patates eşliğinde fırına atıp, koltuğuma kuruldum. şimdi film ya da dizi izleyeceğim. 

*** 

istanbul ile herhangi bir sineması tiyatrosu galerisi vs. ve vb. sosyalleşecek yeri olmayan her yer eşitlendi.  mail kutum mola mailleri ile doldu. film festivali ertelendi, arter bir süre kapattı kapılarını, konserler galalar vs vs vs nisana kadar ertelendi; dışarı çıkmak için bir sebep kalmadığı gibi manası da yok. sakin olup evimizde kendi kendimize yetip bu süreci atlatmalıyız. 

*** 

kendime yarattığım işler;
* gardrop düzenleme; hazır bahar gelmişken bir elden geçireyim. tertemiz mis gibi olsun gardrobum:) 

* kitaplığı düzenleme; bak bu da mühim. 

* evi yavaş yavaş elden geçireyim. yollukları yıkamakla başladım. bu seyahat olmadan geçireceğim yıllık izni eve ayırayım. 

aklıma başka iş  gelmiyor. bol bol uyuyup telefonda arkadaşlarımla sohbet edeyim:) 

hafta içi mesai saatinde yine de kısa bir yolculuk yaparak köye gitsem... çok sorun olmaz sanırım. budo gemileri dezenfekte etmiştir / ediyordur değil mi? dur arayıp sorayım. 

günaydın herkese 

hadi ben film izlemeye 




3 comments:

  1. Gamze Esra Ersöz dedi ki...:

    Ben de oyalanırım diye 2 tane puzzle aldım Handan :)

  1. Handan dedi ki...:

    puzzle ilgi alanıma hiç girmedi. şimdilik ekşi sözlük, twitter, haber siteleri yani benim yıllardır yaptığım medya turu, sonra netflix
    yemek yap, ye, film izle, öğle uykusuna uyu, dinlendim vallaha

  1. Cafe Tigris dedi ki...:

    Evde olunca iş çok yahu