tavsiyeler tavsiyeler tavsiyeler

23 Nisan 2021 Cuma

arada sırada sigara içiyorum 

bu zamanlardan sinema eleştirmeni olarak çıkacağım, kesinleşti. bugün size bir değil iki film tavsiye edeceğim;

nasipse adayız ya da netfliks adıyla you know him; bir ercan kesal filmi.  kitabını okumuştum, filmi de bekliyordum sabah kahvaltı esnasında ( saat 9 da film izlemek) izledim. hemen söyleyeyim; ben filmi beğendim. yalnız şunu yazmadan geçmeyeyim; ben ercan beyi severim, film kötü olsa hiç bişey demez yazı da yazmazdım. o yüzden gayet objektif  bir yaz bu. 

gelelim filme; sıkça kahkaha atarken ahahaha süper gözlem diye sesli düşündüm. ercan beyi herkesin tanıdığı meşhur muhtar sahnesi ( bir zamanlar anadolu'da) ile tanımıştım. sonra istanbula taşındığımda yüz yüze de tanışma şansına eriştim, evet ercan beyi tanımayı şans olarak görüyorum. çünkü, çok dosttur, çok iyidir. ve ''ne gelir elimizden iyi insan olmaktan başka'' der, nasıl bu kadar iyisiniz ercan bey dediğinde insan, gerçekten şaşırarak. 

filmin karakterlerinin çok iyi kotarılmış olmasında hekim olmasının yanı sıra ve aslında 2004 yılında beyoğlu belediye başkan aday adayı olmasının tabii ki büyük payı var. 

filmin ilk sahnelerinde replikler biraz zorlama gelse de bana aslında bunlarla gerçekten karşılaşmış olduğunu düşünüyorum yine de. mesela kadın asistanının yaşlılara ''dosyayı açıp içinde göreceğiniz...'' gibi çok açıklayıcı bir cümle bana biraz zorlama gelse de bazan iş hayatında ''müdür seni aradı'' dediğimde '' beni mi'' diyen çalışanlar geldi aklıma, o yüzden evet bazan çok açıklayıcı olmak gerekebiliyor deyip bunu bir eleştiriden saymadan filmi izlemeye devam ettim. 

filmdeki en türkiye fotoğrafının çekildiği karakter bel. başkan aday adayı kemal güner'in kolundan tutup o dernek senin bu hocanın cemiyeti benim diye dolaştıran karakter. en şakşakçı, en her adaya ( çıkarı olabilecek diye okuyabilirsiniz)  bence aynı davranan etrafınıza baktığınızda çokça görebileceğiniz bir karakter. iyi resmetmiş ercan bey. 

yine bir türkiye gerçeği var ki çok spoiler vermeden ''eski bakan, tekstil atölyesi, pirzola ve yelpaze'' sahnesi diyeceğim. hakikaten bizde bir gün bakanlık yapmış olsa dahi adamlar / kadınlar sayın bakanım diye karşılanır her yerde, onlar da hiç gocunmaz dahası buna müdahale bile etmezler. ben bile tanışmıştım ismi lazım değil bir eski bakan ile, sekreteri hala sayın bakanım müsaitler/değiller diye konuşuyordu. neyse. memleketin siyaseti buradan geçer, diyen abi de çok gerçek. yalnız o yelpaze beni benden aldı:)))))) daha fazla yazmayayım adam izler tanır kendini:)))) 

herkes asansör sahnesini yazmışl ama benim için yukarıda yazdığım sahne filmin en vurucu sahnesiydi. 

türkiyede politika özellikle yerelde politika dinamikleri nasıl işliyor, herkes ama herkes aday ya da aday adaylarından nasıl sonu gelmez ve hayal edilemez ( diş sahnesi geldi aklıma) şeyler istiyor çok güzel anlatmış, kesal. 
 
son olarak oyunculuklar için iki kelam edeyim; en beğendiğim inanç konukçu oldu. naci rolüyle, o böyle başkanım başkanım diye peşinde dolandıkları insanlara gösterdikleri  yüksek tonda yapmacık sevgi ve saygı gösterisinin aslında nasıl da işlerine gelmeyen, çıkarlarına dokunan ya da yalnız kaldıklarında bir sebep olmasa dahi ilk fırsatta zarar verebilecek bir nefreti gizlemek kullandıklarını öyle güzel yansıtmış ki. 

bugünler film izlemek için en ideal günler. 

bir diğer tavsiye kısa ama öz; rush; araba kullanamayan ben yarış filmi tavsiye ediyorum:)))) komik ama gerçek. neden, çünkü film gerçek hayattan, çünkü 70'ler, çünkü londra. bu kadarı yeterli. 
2021 ilkbahar modası
çantamı koluma takıp kurtuluş'a mutfak alışverişine gittim ama yeni tavsiye edeceğim bir yer yok pek. çünkü bu dönemde sadece en güvendiklerim var elimde.
göreme muhallebicisi 
damla boza dondurma 
kule fırını var sadece yeni öğrendiğim, ilhan bey söyledi benim en sevdiğim beyaz çıtır bagetler oradan geliyormuş. kaptım bir baget:) 

işte böyle, bol film bol yemek bol uyku bol yürüyüş derken bu bahar da evde geçecek gibi. ıhlamur canlanmaya başladı, ben hala kendimi uçağa bineceksin, şarap rica edip hafif çakırkeyf ineceksin ispanyaya diye hayal ederek uyutuyorum:) tavsiye ederim. 

hadi ben yeni filmler izlemek üzere aramaya 






 

0 comments: