arnavutluk; tiran, durres ve elbasan notları

3 Temmuz 2017 Pazartesi

üsküpe bir bakış atıp yola çıkalım. 
*** 

öyküler devam edecek, baştan onu söyleyeyim sonra tiran yazısı ile bu seyahat notlarına sanırım ve umarım bir son verip yeni rota için hazırlıklara başlayayım. 

21 temmuz doğum günüm; kendime ne hediye alsam diye düşünüyorum. 

gelelim tiran notlarına; ben üsküp tiran arasını özel araç ile katettim; çın çın kahkahalarım ve bol sohbet ile yaptığımız yolculukta, iki saatte bir sesim soluğum biraz kesilince, muhteşem rehberimiz araba kullanırken hafif arkasına dönüp ''handan hanım, sesiniz çıkmıyor; kahve mi yemek mi?'' diye sorunca kahkahayı basıp ne istiyorsam onu söylüyordum. biraz benim isteklerime göre şekillendi gezi diyebilirim. 
ilk durak durres 


arnavutluk'un sahil kasabası ve liman şehri; karşısı trieste 
ve durres'te bir italyan  esintisi var. pizzalar, italyan restoranlar, kahveler kahveler kahveler... bir de bu minik oyuncakları satan tezgahlar; bizim evde var bir tane bunların meraklısı:) bir fred çakmaktaş kaptım ona. sonra gelsin trileçeler espressolar çifter çifter. 

rehberimiz arnavut olunca hiç düşünmedik ay nerede ne yiyeceğiz nerede ne içeceğiz diye. 

tiran meydan
geç saatte tiran meydana vardık; biraz dans ettik bir festival vardı konser bitmişti ama meydan kalabalıktı. 

akşam yemeğini kruje kasabasında yemiştik çünkü. tiranda konakladık, sabah yine 3 yıldızlı otelimizde nefis kahveler içip yola düştük. elbasan gezdiğimiz kasabalar içinde en sıcak olandı. kendimizi nispeten serin olan kale içine atıp buzlu portakal sularıyla serinledik. küçük bir kasaba elbasan, yok elbasan tava yemedik. o sıcakta yemek hiç cazip gelmedi. 

tiran 

dönüş yolu 
ohrid gölü arkadaki 
makedonya - albania sınırı 

kısa kısa; 
makedonya yalnız gezilebilir. tiran için aynı şeyi diyemeyeceğim; trafik fena, dil faktörü zorlayabilir. ama makendonya süper rahat. her ikisi de çok ekonomik ülkeler. kahve, yemek, otel, rahat rahat konaklayıp çılgın yemekler yiyebilirsiniz. daha önce bahsetmiştim fiyatlardan, tekrara girmeyeyim. 
balkanlarda ben bir gün hariç hep et, börek, trileçe, kuru fasulye yedim. etleri, sütleri çok leziz ve fiyatlar inanılmaz ekonomik. italyan restoranlar da öyle. yani balkanlarda yiyin için gezin anacım. 

hadi günaydın, ben yeni bir rota düşüneyim; nereye gitsem? 


2 comments:

  1. Gamze Esra Ersöz dedi ki...:

    bosna ve Belgrad ile bence Balkanları tamamla Handan :)

  1. Handan dedi ki...:

    hırvatistan var sırada!:))))