thassos adası, xanthi notları

23 Mayıs 2016 Pazartesi
yunana gittik geldik biz. bir süre yunan coğrafyasına ara vermeye karar verdim bu arada
kuzey avrupaya gideceğim.

iskeçeye benim 2. gidişimdi o yüzden pek yeni bir şey söylemeyeceğim xanthiye dair; yine hostelde kaldım, yine nefis mezeler yedim; 41 adlı küçük meyhaneyi keşfettik corc'un yönlendirmesiyle; bütün gece deniz ürünü yiyip girit rakısı ve başka lokal yunan içkileri içtik.

sonra sabah tasos adasına doğru yola çıktık. biz araba ile gittik; otobüs ile giderseniz keromiti'ye ulaşmak için iki araç yapıyorsunuz ki bize yorucu gelince atladık arabaya ver elini keromiti. yol arkadaşlarıma buradan sevgiler:))

gemi limandan tam çıkış yapacakken ıslık çaldık ( vallaha bak ) kaptan bizi görünce durakladı koştuk gemiye bir türk aile daha vardı. bilet 3.5 euro kahve 2.5 tost yine 2.5 euro, thassosa 45 dk gibi bir sürede varıyorsunuz. zeytinlikle kaplı bir ada ve tahmin edersiniz ki bayıldım ben buna. liman bölgesinde gez dolaş orada kahve burada manzara ( bakınız instagram ) öncesinde ipek gibi yufkalardan elde açılmış gerçek peynirli börekleri mideye indirince 3 gibi anca acıktık. iç sokaklarda öyle küçük bir taverna ya yok ya da biz bulamadık, önce deniz kenarında çok yaseminli gayet güzel bir tavernaya oturduk ama ben burada iyi yemek yiyemeyeceğimizi hissettim. sadece his mantıklı hiç bir açıklaması yok; mönünün devasa hali, dondurulmuş kalamar vs uyarısı beni mekandan soğuttu. kalktık, sabah çantamızı emanet ettiğimiz zorba's tavernada aldık soluğu; margarita siparişlerimizi alıyor ben ekmek & sızma diye sayıklıyorum, ve o arada kızartılmış ve baharatlanmış koca bir tabak sızmalı ekmek dilimleri masaya koyulunca keyfim yerine geliyor, sırayla söylüyorum farklı farklı biraları. peynir ezmesi, patates kızartması, füme uskumru derken kafa bacak kalamar gelince masaya... zorba's rahatlıkla tavsiye edebileceğim bir mekan; margarita yanni çifti mekanın sahibi, margarita'da bir alman havası var, yasemin ve ortancaların arasında kedileri doyura doyura buz gibi biraları yuvarlaya yuvarlaya bi 3 saat kadar geçiriyoruz. 4 kişiye gelen hesap ne kadar peki? 64 euro olan hesabı 50 euroya indirmiş margarita. 4 kişi 50 euro, yazın bir tarafa. bu rakamlar yazın bir tık yukarı çıkabilir yüksek sezonda, yoksa biz 41 de de o kadar yiyip içtik 34.90 geldi hesap. saçımı başımı yolmak istiyorum istanbulda ödediğimiz hesapları düşündükçe:)))

akşamı ettik thassos adasında limanda birer bira daha yuvarlayıp son gemi olan 8.30 gemisi ile keromitiye oradan arabamızı alıp hanım ağa arkadaşımın 5 dönüm tarla içindeki evine gidip keyifli bir gece geçirip nefis bir manzaraya uyandık. hanım ağaya bir de buradan sevgiler:))) grek türk karışımı kahvaltı ve yağmurlu xanthiden pazar trafiğine kalmayalım diye cumartesi dönüş istanbula. bu arada bir süre otobüs görmek istemiyorum; tren, uçak, yaya ama otobüs yok. yorucu.

tahmini bütçe vereyim size; happy living hostel geceliği 20 euro, yiyip içme kapasitenize bağlı olarak ortalama öğle yemeği 10 akşam yemeği 20 euro civarı verir bir kişi, yani günde 50-70 euro arası bir şey harcarsınız.

thassos güzel ada, bir de sızma attım çantama ama henüz tatmadım. pazar günü spora gidip bünyeyi biraz mytos'lardan arındırdım:) sonra pazar sonra evde uyku uyku uyku...

bir gezi daha bitti. yeni bir rotada heyecanla...

2 comments:

1. Gamze Esra Ersöz dedi ki...:

Tam mevsiminde gittin. Bu tip turistik adaların keyfi bahar aylarında daha güzel çıkar bence.Darısı yeni rotaların başına...

1. Handan dedi ki...:

evet, sokaklar dolu tavernalar dolu olunca ben çok zevk almıyorum kalabalıkta
    evet, şimdi norveç isveç var aklımda