seyahat vize pasaport ayrımı vs üzerine eğlenceli bir yazı

12 Mart 2016 Cumartesi
şimdi önce adını vermeden hava alanı görevlileri üzerine bir şey anlatıp yazacağım; son budapeşte gezimde, elimde pasaportum biletim uçağa gidecek kapıdan geçeceğim; 

o görevli kızcağız bir eda bir işve elindeki haziran ayında süresi dolacak pasaportuma bir dikkatli bakmalar... bir çevirip kafasını bana bakıp bir de pasaporttaki fotoğrafa bakmalar halinde... ki görmeyin gitsin. içimden gülüyor ve fakat tombul burnumu yan taraftaki dükkana dikmiş ondan yana bile bakmıyorum:))) pasaport özel pasaport; eşşek kadar yazıyor üzerinde, havan kime!? istersem haziran 1 de çıkar 9 unda geri dönerim! o arada hala sayfaları çeviriyor diğer çıkış / giriş damgalarına / ülkelere bakıyor.... baktı, geçtim. 

şimdi vücut dilini falan bilen bir ukalayım ben; desem ki sorun ne, kendince hemen aaa kaygılandı gibi boş beleş öğrenmişliklerden çıkardığı gerçek yaşamda karşılığı olmayan salt bilgiye dayanan bir eylemde bulunacağından, hiç oralı olmadım. 

eyyy hava alanı şaka yav şaka hey sen eğitim müdürü! hiç mi öğretmiyorsun bu çocuklara yeşil pasaportun ne olup ne olmadığını!? belli ki öğretmemişler. 

bir diğer işgüzar prag'da çıktı karşıma; hostel gece nöbetçisi vizeniz nerede deyince, sertçe, vize yok / elindeki özel pasaport diye tısladım:)))) hiı yessss griin pasport diye mırladı:))))) 

yani demem o ki bu vize vs boktan şeyler. 

*** 

bugüne kadar ne italya ne yunan ne de orta avrupa'da girişte bir sorun yaşamadım; pasaportumun süresi bitmesine yakın tarihlerde bile. e bizim küçük hava alanı işletmesine n'oluyor? hiççç ibrikçi başı olduğunu gösterecek işte. 

*** 

uçağa binmek, gezmek vs bunlar lüks şeyler değil ve fakat bizim kafalar hala.... bunları yapabilmek için deveye hendek atlatmanı bekliyorlar. yemezler. 

*** 

cem yılmaz diyor ya '' payam vay abi'' kimseye pasaportumun süresi var dememe gerek yok. öğrensinler. 

*** 

beş sene oldu türkiyede küçük bir sahil kasabasında olan evimiz dışında tatil yapmadım; yunan muhteşem! fiyatlar, insanlar, doğa... 

vize için biraz evrak toplamak gerekiyor, evet; üşenmeyin; toplayın ipsala'dan çıkın keyfinize bakın. 

iyi seyahatler. 

ay unutmadan, vizesiz ülkelere gidin anacım. boşverin evrakı mevrakı 


0 yorum: