sıcağı sıcağına; kendinizi iyi hissetmeniz ve hasta olmamanız için öneriler (2)

5 Şubat 2023 Pazar

 * sevişin. 

kendimizi iyi hissetmemiz için sabah kahve içerken tıkır tıkır bir önceki yazı çıktı elimden. bu bir kaç kadeh şarap içip evde taco yaptıktan ve en az üç tanesini ayı boyutlarında yedikten sonra yazdığım bir yazı olacak! uçuşa hazır mısınız? 


* sevişin! 

evli misiniz, bekar mısınız bilmiyorum umurumda da değil. ancak fiziksel alabileceğiniz en büyük zevklerden biri sevişmek öbürü yemek yemek! 

birini tek başınıza yapabilirsiniz. öbürünü:)

*** 

bulunduğu hal/durum/statü her ne ise işte ondan şikayet eder gibi görünüp alttan alta övünen insanlardan uzak durun!. bu benim en çok inceden inceye dalga geçtiğim insan tipi; en can alıcı örnekleri;

* evlidir, ama hiç ''evli gibi değildir.'' yemek yapmaz/bilmez... alt cümle diyor ki; adam beni çok seviyor ( kadın karakterlerden bahsettiğimi anlamışsınızdır zaten) o kadar çok seviyor ki; yumurta kıramıyorum ama EVLİYİM! ahahha canım, bunu en son dile getirene yani böyle böyle diyorsun ama adam beni çok seviyor diyorsun, vallaha iyi yemek aşk gibidir, sen çok şanslısın ( inceden dalga)ne senin ne de adamın damak tadı varmış. siktiri.oktan yerlerden söylediğiniz ortalamanın epeyi altında köfteci ve pidecilerin yemekleri ile bugüne kadar gelmişsiniz, diyorum. ahahhahaha karşı taraf savunmaya geçtiğinde ben çoktan sigaramı yakmış onun debelenmesin alaycı gülümsemem ile izliyor oluyorum. 

* ay bir de ''evliyim ama yüzük takmıyorum'' diyen tayfa var. kısadan; yüzük takmayan evliler çoğaldıkça aynılaşıp, yüzük takanlar farklı ve eşsiz olmaya başladı ya kahkahalarla gülüyorum onlara. lan evlenmişsin işte, alyans da dünyanın en özel en zarif (ki ben evlensem incecik altın anneanne -dede yüzüğü takarım) yüzüğü, takmamakla sen kaybediyorsun bu zevki! ne kazanıyorsun, anlamadım hiç. 

* yöneticidir; ahahhaha en komiklerinden biri bu; yöneticilik angarya der, sahada daha çok para kazanabilirdim ama işte '' görev'' der. çalışma hayatımda  benden en çok  nefret ettikleri zamanlar bu cümlelere karşı '' ayhhh hakikaten yav, yöneticilikten, masaya/sahaya geçmek bir dilekçeye bakar, ne yapacaksın müdürlüğü/yöneticiliği ama vazgeçmek de zor değil mi emrinde 15-20 kişi çalışırken konuk ağırlayıp büyük müdürlere hesap verme zamanları dışında emir verip arkana yaslanıp sonuçları kendi başarın gibi sunması!....'' dediğim zamanlar. işte o müdürler hep benden nefret ettiler. onlarca çalışanın yanında onların bir dilekçe verip sahaya dönmelerinin tek sebebinin o aslında askıya asmaları gereken yönetcilik ceketini bir kişilik gibi üstlerine giydiklerini açık etmemden. 

kaçın bunlardan, ka-çın. 

*** 

sonradan görmeler, aksanını saklamaya çalışıp beceremeyenler ve taşralı olup bunu  saklamaya çalışanlar: 

bu memlekette şehirli aile çok az. hepimiz taşradan geldik, ya da çoğumuz. en komiği bunu unutturmaya hatta yok saymaya çalışanlar. ağzı kayıyor  iç anadolu aksanına, şimdi diyemeyip ''şincik'' diyen biri vardı, taşralı olduğu hali her halinden belli, nerede ne giyeceğinden bihaber ama hasbelkader yönetici olmuş. keçi bile değil ki abdurrahman çelebi olacak! berbath, aşağılık kompleksi bir yana evinde soğana yumruk vurup yerken açık büfeden ''bu da kızıma'' deyip mini kurabiyeleri çantasına atarken kendisini gören gözleri fark ettiği anda ''ay akşam yemek yepamaaecağımmm yeaa'' deyip pis pis gülen tipler. 

*** 

yahudilerde de varmış ''sonrada görme gavurdan dönme'' deyimi. tabii ki bu deyimde ''gavur''a ötekileştirme var ama söylendiği zamanla ele alırsak; diyor ki;

sonradan görme gavurdan daha kötüdür ya da eşittir. gavur=kötü,  zamanlarından kalma bir deyim.  

sonradan görmenin medyada en iyi örneği hala paraya ve güce  ne kadar sahip olursa olsun ırtığrıl izkirk'tir. bir madalya gibi sonradan görmeliğini boynunda taşır her 10 yazısının beşinde de bunu dile getirir. 

unutamıyorsan konuşarak işportaya koyup değersizleştir, tarzıdır bu.  

kısacası;

sevişin, kendi gibi olmayan, geçmişini unutturmaya çalışıp varolmaya çalışan insan müsveddelerden uzak durarak, muhalif kalarak, her daim alt cümleleri okuyarak kalın. daha mutlu olacağınıza bahse girerim. 


1 comments:

  1. Ay benim kocam da alyans takmıyor, bahanesi yüzük eldivenleri yırtıyormuş (sağlıkçı kendisi). Çalışırken çıakrtsa sonra da nereey koyduğunu unutuyormuş falan filan. Dedim öyle mi? Öyle. Okey gittim sattım yüzüğünü parasıyla eski usül alyansımın yanına tatlış bir yüzük daha aldım. :D