duygular sözlüğü: feragat

30 Ocak 2023 Pazartesi

 sigaramı yaktım ( sadece içki içerken içiyorum ) ve klavyeyi tıkırdatmaya başladım;

feragat; tek başına bir seçim. bir şeyden bir durumdan bir oluşumdan gitmek. bi şeyi terk etmek/istememek/vazgeçmek. 

feragat: her feragat bir başka yol deyip yoluna devam etmek. 

vazgeçişlerimiz bazan bizim bazan karşı tarafın tasarrufundadır. bazan o feragat eder sizden; bazan siz feragat edersiniz ondan. 


ne dersek diyelim; feragat vazgeçmektir; bazan isteyerek, bazan istemeden zorlanarak bazan da çom zor olsa da ne yapsanız da karşı tarafta bir anlamı olmayınca kendiliğinden... 

4 comments:

  1. "her feragat bir başka yol deyip yoluna devam etmek. " bu o kadar manidar ki...

  1. blueagenda dedi ki...:

    Her defasında aynı şey;önce bir yutkunma ve yoluna bakma.Gençliğim bunu zamanında yapabilmeyi öğrenmekle geçti.Zamanında yapalım ki vaktimizi çiğ yemesin.ama illa ki bir yutkunma oluyor.Sonra hop alışmışsın.

  1. Handan dedi ki...:

    hanımefendi; çok şeyden feragat edince, yazı da böyle kalplere dokunup ''manidar'' oluyor. çok şeyi bıraktım ardımda... hadi yoluna handan, deyip.

  1. Handan dedi ki...:

    blueagenda; ''yutkunma, söyle'' diye eğittim ben kendimi! varsa bir sorun karşı taraf düşünsün söylediklerim yaptıklarım yapmadıklarım ile alakalı. vakit harcamıyorum artık boş beleş hezeyanlarına kimsenin.
    sevgiler