yeşil domatesli salata

12 Ekim 2018 Cuma
size dün akşam yaptığım enfes  salatanın tarifini yazmalıyım; pazarda gezerken yeşil domateslerin dikkatimi çekmesi ile başladı her şey. eve gidince kütür kütür rokaları sirkeli suya koyarken salata da şekilleniyordu kafamda, domates, roka, göbek marul, soslu kırmızı lahana turşusu, erik turşusu, kapya ve acı kırmızı biber turşusu ve evet yeşil domatesler. 

önce rokaları incecik kıydım, üstüne dolapta beklettiğim soslu sızmadan ( zencefil, tane karabiber, nar ekşisi ile beklettiğim sızma) bolca döktüm. sonra sırasıyla marul, incecik kıydığım yeşil domates ve sonra turşuları ince ince kıyıp ekledim salataya. en üste de bir erik turşusu:)  tuz çok az koyup pancar turşusunu da ekleyince hemen daha sofraya koymadan bir kase yedim! 

amasra geldi aklıma yerken; orada yaparlar böyle kat kat salata ve benim kullandığım malzemeden fazlasını kullanırlar. bu havalarda bu salata çok iyi gidiyor; yanına da et ve patates önereyim, kısık ateşte pişireceğiniz herhangi bir kuzu parçasına son yarım saat patatesleri de ekleyip bir tencerede hem eti, hem garnitürü beraber pişirebilirsiniz. üstüne bol karabiber ve kişniş dövüp ekleyerek damağınıza bayram ettirmek yine sizin elinizde. bu ara pazarlarda taze kişniş de var;  baharat konusunda elinizi korkak alıştırmayın. e hadi afiyet olsun. 

*** 

filmler, kitaplar, konserler, seyahat planları ile geçiyor günler. 
salata tarifi yazınca acıktım esnaf lokantasını arayayım da bakayım tezgahta bugün ne var. 

iyi tatiller. 




4 comments:

  1. zoitsa dedi ki...:

    salata kitabı yazacak kadar farklı salatalar duydum ben senden ..

  1. Handan dedi ki...:

    ahahhahaha evde hiç bir şey yoksa bile salata yapabildiğimden olsa gerek

  1. Gamze Esra Ersöz dedi ki...:

    Ah ben de bu sene yeşil domatesten turşu yapacaktım ama kaçırdım zamanını sanırım...

  1. Handan dedi ki...:

    kaçırmadın gamze hala var, bu hafta belki haftaya bile olur yeşil domates