kanlıca mantarı nasıl pişirilir? ben nasıl pişirdim?

10 Kasım 2017 Cuma
şiştt toplanın bakayım, bu alırken bişeye benzemeyen pişirince lezzetinden keşke çok alsaydım dedirten kanlıca mantarını nasıl yaptığımı yazacağım. 


mantarlar sırt çantamda eve geldiğimde tok olmama rağmen tadını merak ettiğimden hemen sirkeli suya koydum mantarları. kimse bana mantar yıkanmaz, demesin lütfen;  yıkanır. 

iki kere değiştim suyunu, sonra bir kere de akar suyun altında yıkadım. tavayı ocağa koyup biraz ısıttım o arada bir kaç tane mantarı kurulayıp tavaya koydum. üstlerine deniz tuzu atıp pişirmeye bıraktım. pişirmek dediysem 4-5 dk suyunu salıp çekmeye başladı o süre içinde ve çevirdim mantarları çevirince üstlerine 2 kaşık sızma zeytinyağı gezdirdim. 3-4 dakika da sızma ile çıtırdadılar. kapattım ocağı. bunları sıcak sıcak tabağa aldım yedik. güzeldi. 

diğer yarısını ise bir çok tarifte okuduğum gibi tereyağı ekleyerek biraz da baharat karabiber, ipek pul biber ve ev yapımı pul biber takviyesiyle yine aynı yöntemle, suyunu salıp bırakıncaya kadar sadece tuz sonrasında baharatlar, tereyağı - küçük bir parça- ve en son bir tatlı kaşığı krem peynir koydum tavanın ortasına. hepsi eridi dağıldı, kapattım tavanın altını, üstüne de bir kapak kapattım, dinlendi. az önce soğuk soğuk yedim, olmaz böyle bir lezzet! akşam yediğimiz ılık zeytinyağlıdan çok daha leziz bişey olmuştu tereyağı ve baharat ve de labne peyniri eklemesi ile. işte bu yüzden yazdım bu yazıyı. 

pazara çıkın, kanlıca mantarını satan tezgah varsa biraz sohbet edip  kendisi toplamışsa nereden topladığını kendisi toplamamışsa kimden aldığını bu işi bilip bilmediğini bi öğrenin bakim. sonra da girin mutfağa sızma / tereyağı / baharat / peynir  eşliğinde leziz bir yemek yapın yanına bir de ya soğuk bira ya da bir kadeh beyaz şarap açın. hadi bakim sonra da... ay onu da mı ben söyleyeyim size. 

***


3 comments:

  1. zoitsa dedi ki...:

    ne olacak bizim bu halimiz ya ? öyle güzel anlatıyorsun ki yemişim gibi hissediyorum bazen :) sarımsak koymamışsın hayret ?

  1. Gamze Esra Ersöz dedi ki...:

    Handan ya zehirli olma ihtimaline karşı ben böyle çarşıdan pazardan mantar almaya cesaret edemiyorum:(

  1. Handan dedi ki...:

    gamze çok haklısın endişende. ben almadan önce kısa bir sohbet ettim satıcı ile, kendi topladığını anlattı, memleketi de kastamonuymuş zaten. tabii ki o arada cepten baktım kanlıca mantarı nedir ne değildir nasıl pişirilir vs bilgilere
    hepsinin birbirine benzer olması, satıcının güven vermesi gibi yarı mantık yarı hislerimle ilerledim.
    evde de aynı kaygı dile getirilince - ben güvenmiştim satıcıya- e önce ben yerim, diye espri yaptım. yedik, bir şey de olmadı.

    tabii ki bunların hiç biri mantıklı bir yöntem ve önereceğim şeyler değil. tamamen size kalmış bir durum. ders çalışmak gibi, görsellerine bakmak, satan kişi ile iletişim kurmak bir yere kadar... yoksa kültür mantarı ya da hiç yanıltmayacak -şekli itibarıyla- istiridye mantarını büyük marketlerden almak, pazara hiç gitmemek. bu daha güvenilir bir yol. yalnız ve hafta 3-5 pazara çıkıyorum ya onun da etkisi var.

    sevgiler