barselona, sevilla, granada, marinaleda... seyahat notları

8 Ocak 2017 Pazar
biraz kafamdakileri yazıya dökeyim bu karlı ve kanepeye yapışmış halde evde otururken; bu bir gezi yazısı değil; yaklaşık 20 günlük ispanya / portekiz seyahatimden notlar. 

barselona; bir gaudi şehri, tanımını yapmaktan hiç çekinmem. gaudi aşağı gaudi yukarı bir yerden sonra aaaa başlayacam ama ha! dedirtebilir, eğer mimar değilseniz boş verin, ne kadar katedral gezebilirsiniz ki!? ayrıca gaudi habire kendisine sponsor olan aileler için bi'şeyler yapmış.  

barselona, sevilla, granada, 3 saat malaga, 2 saat estepa, 4 gün marinaleda, lizbon, madrid ve istanbul. arada sevilla iki kez yalnız; neden?  marinaleda ya gitmek için. 

haftaya barselona, yazısından sonra istanbul / barselona uçtum ve yağmurlu bir barselonaya indim. havalimanından şehre otobüsle gidiyorsunuz, plaza de catalunya da inince la rambla ya da gelmiş oluyorsunuz:) 

sonrası benim için hostel arama, siz planlı gidin, yağmurda gezerek ararken hemen la rambla turu atmayın ilk günden, santa anna bölgesi en tavsiye edeceğim bölge. restoranı tapası birası her şeyi var ve her yere yakın, la rambla girişte ilk sağ. 

barselona için söylenmemiş söz var mıdır, bilmiyorum; turistik, rahat, ferah, ve gezdiğim şehirleri içinden en pahalısı. hostel geceliği 30 euro idi bir daha o fiyata hiç bir şehir yaklaşamadı. 

sevilla çok ışıklı çok mandalina ağaçlı çok hostelli ve en nefis jamonları yediğim, yaşlı garsonlarının insanları azarladığı, benim barselonadan daha çok benimsediğim bir şehir oldu. 

granada istanbulda yaşayan birine ilginç gelir mi bilmem, saray dersen burada alası var; zaten o deli kuyruklara hiç girmedim ben zaten hiç bir seyahatimde girmem müze vs. için kuyruğa. 

marinaleda için elbette ayrı bir yazı yazacağım ama siz bakmayın kimi seyahat yazarlarının en ucuz yılbaşı turları diye bir yerleri yazmasına; en ucuz marinaleda; 
5 euro yılbaşı yemeği 
1,5 euro bir litre bira (köy kahvesinde)
3 euro bir şişe cava (markette)
bu şekilde gidiyor köyde fiyatlar, barda içersen bir kadeh şarap o da 1.5 euro 

marinaleda bir başka dünya. orada 4 gün kaldım; sonra uzun uzun yazarım, umarım. 

malaga 3 saat kalıp türkiyelilerle sohbet edip döner yiyip bira içtiğim şehir, oradan estepa ya gittim ki estepa / marinaleda 13 km.  siz de aynı yolu izleyeblirsiniz; estepada tapas yemedim demem:) 

ve lizbon; üst üste bir kaç avrupa şehrini gezince bir yerden sonra hepsini birbirine benzetmek çok olası ve doğru lizbonun ana caddesi ya da barselonanın la ramblası arasında  pek bir fark yok aslında; armani, prada, gucci, biraz sonra mango ve hm arzı endam eyliyor caddede ve aslında  sen nerede olduğunu çok kolay karıştırabiliyorsun. 

lizbon diyordum, 20 günde yediğim en kötü öğle yemeğine sahiplik eden şehir neyse ki akşam deniz ürünlü pilav ile kendini affettirdi şehir. şehirler arasında ucuz sayılabilir lizbon eh barselonayı baz alınca elbette. yoksa sevilla ve granada da gayet insancıl fiyatlar. 

jamon, peynir, cava / şampanya, bira ve kahve çok tükettim bu 20 günde; tartıya çıkmaya korkuyorum. yarın spor salonuna elbette. 

daha uzun gezecektim ama neden gezmedim? sıkıldım. 

bir süre belki bir norveç isveç hariç avrupa seyahati yapmam. 

ay ekmeği unuttum; çok leziz ekmeklere çok leziz jamonlu peynirli sızmalı kahvaltılar yaptım. yazarım sonra size ispanyol kahvaltısını. 

bu notlar dursun burada 


8 comments:

  1. Elif Ayvaz dedi ki...:

    Gezi yazılarını da çok seviyorum ama böyle yazıları daha çok seviyorum. Teşekkürler.

  1. Handan dedi ki...:

    ;))) bir arkadaşım da "ya ben okurken
    başım dönüyor" demişti, bu tarz yazılarımı okurken; ben de, benim de başım dönüyor gezerken, demiştim.
    Ki zaten o hareket halini seviyorum ben, sevgiler elif.

  1. Hoşgeldin Handan bende senle beraber tekrar ispanya'yı gezdim .sevgiler

  1. Handan dedi ki...:

    ;)))) instagram daha düzenli gübi

    Sevgiler parıldayan çiçek

  1. Gamze Esra Ersöz dedi ki...:

    Handan bu özeti verip kaçmayacağını umuyorum ve detaylı yazıyı bekliyorum, bi de öpüyorum...

  1. Handan dedi ki...:

    :))) her an kaçabilirim gibi duruyorum, değil mi gamzecim?

    yok en az bir marinaleda yazısı yazacağım; bu köyü anlatmalıyım, bu bir görev gibi
    sevgiler

  1. Gamze Esra Ersöz dedi ki...:

    Geldi köy yazısı ve ben keyifle okudum :)

  1. Handan dedi ki...:

    :))) keyifli geçen yeri yazarken yazıya da yansıyor bu; mesela lizbonu yazarken o kötü öğle yemeği gelecek aklıma muhtemelen yazı biraz sarsılacak sonra akşam yemeğinde servis yapan çocuğun esprili yaklaşımı ve deniz ürünü çok bol kendi devasa yemek gelince de klavyenin ucuna neşelenecek yazı. epeyi etkiliyor yani beni hislerim. sevgiler gamzecim