mudanya gezi rehberi, kalami, trilye, mudanya sahili

19 Nisan 2016 Salı
 hafta sonu mudanya civarında dolandım durdum, biliyorsunuz. mudanyaya ulaşım gayet kolay; kabataş'a gidiyorsunuz; şehir hatları iskelesinin yanı budo iskelesi, oradan büfeden su meyve suyu dergi ikmalinizi yapıp simitçiden de simitleri kapıp 25 liraya bir bilet alıp gemiye biniyorsunuz; yaklaşık 2 saatlik bir yolculuğun sonunda mudanya'dasınız. 

şimdi açıkçası mudanya merkezin bu ara tadı tuzu yok; neden derseniz sahil yenileme çalışması var, zaten daracık bir yol kalmış çalışma alanının dışında diğer taraf plakalarla kapalı. sahilde oyalanmayın bir paralel iç sokakta mudanyanın içlerine doğru bir yürüyüş tutturun; kalabalık zaten göreceksiniz. bildiğiniz ufak bir kasaba mudanya bir çok benzeri var bu coğrafyada bakınız urla bakınız şarköy vb. 

askerlik şubesi tarafına kadar yürüdüyseniz burada  bir kahve var zaten erkek yoğunluğundan göreceksiniz, orada bir güzel çay için, reis'in tezgahında ot kök sızma zeytin ne varsa keyfiniz ne isterse onu alın, karşı sokakta da bayrak ekmek fırını var. ben ne çeşit varsa alıyorum ekmek; bağ evinde atıyoruz buzluğa fazlasını. 

acıktınız ya da susadınız; tamam, işte şimdi kalami balık restaurantı sorun yakın bulunduğunuz yere, aşağı doğru yürüyün, tabelalarını göreceksiniz deniz kenarında mavi sandalyeleri gördünüz mü? işte, orası. 

https://www.instagram.com/p/BEOnyWKrKN9/?taken-by=handanin_kaleminden  bu adrese bakın instagramda 

kalami eski bir ev, denizin üstünde masa yapmışlar bu sene. tam öğle biralık; hava limonata mezeler taze, fiyatlar makul. dalga sesleri, şanslıysanız yunus aileleri hoplayıp zıplayabilir bile biraz açıkta. oturun, keyfinize bakın. 

aracınız varsa mudanya sahilini gezmek daha kolay ama yoksa da sorun değil; trilye'nin yarım saatte bir minibüsü var. kalami'den kalktınız, yukarı doğru yürüyün minibüsler ana yoldan geçiyor. trilye yazana atın kendinizi. trilye'den önce kumyaka var orada da inip iki saatte bütün köyü, kilise kalıntılarını gezip sahildeki kahvede çay kahve içebilirsiniz. ben kumyaka'yı pas geçip trilyede aldım soluğu. sahil çay bahçelerinden birine kurulup karnınızı doyurabilir, bira içebilir ya da balık lokantalarından birinde şarap & balık / rakı & balık yapabilirsiniz. fiyatlar istanbuldan pek farklı değil ona göre. köy deyip uygundur diye düşünmeyin. ama yine de bir tık hadi istanbuldan makul diyeyim. 

mudanyada da trilye de pansiyon / otel / butik otel var. gitmeden biraz bakarsanız yer durumuna iyi olur. çünkü bu aralara kumyaka'da dizi çekiliyormuş, e dizi ekibi vs derken kaç yatak var ki zaten dolu olabilir yakın oteller. 

o sahil boyunda nefis manzaralardan, zeytinliklerden geçeceksiniz. fotoğraf makinanızı alın yanınıza. 

zeytin, zeytinyağı alışverişi yapabilir, bu sıralar trilyede ot mezeleri yiyebilirsiniz. bakmayın siz alaçatı'nın bu kadar meşhur ve pahalı oluşuna; trilyenin elinden tutan yok, yoksa alaçatıdan fazlası var -plaj- eksiği yok. 

ben kahve içmeye kaçıyorum 
bahar rotalarınıza mudanyayı alın, merkezden değil ama köylerden memnun kalacağınızı tahmin ediyorum. giderken beni ararsanız daha gizli bilgiler verebilirim:)))

baharla kalın 
aşık olun 

0 comments: