iskeçe yani xanthi için hap bilgi notları

11 Aralık 2015 Cuma
xanthi'de musluk suyu içiliyor. suya para vermeyin. ben döndüğümden beri istanbulda da  suyu musluktan içiyorum, ölmem değil mi?:))) 

her yere yürüyerek gidebilirsiniz. 

kasaplar çarşısında ( ilk dükkan )  yorgo ve gülsüm ile tanışırsanız size çok yardımcı olurlar. hem görün bakın kasaplar çarşısı nasıl temiz nasıl kokusuz ve fiyatlar nasıl ucuz. ağlamak isteyeceksiniz burada pirzolaya verdiğimiz para ile orayı karşılaştırınca. 

kasaplar çarşısının bitişinde irene'nin çalıştığı - belki işletmecisi bilmiyorum- lokantaya oturun; tavuk çevriliyor, kanat çevriliyor, köfte var. ne dilerseniz sipariş edin; sırtınızı yaslayın, internete de bağlanın; keyfinize bakın. çoğu mekanın internet şifresi telefon numarası, bunu unutmayın. 

yerel biralarından için. benim favorim beptina gibi yazılışı olan yunanlıların ''vergina'' diye telaffuz ettiği gümülcine birası. meyhanede 1.5 euro! keyfinize bakın. 

retsina için. hangi çeşidini bulursanız görürseniz hiç fark etmez! 

lukaniko bir çeşit sucuk. evet içinde bir miktar domuz eti var. bunu belirteyim. kaygılarınız varsa buna dair, yemezsiniz; köfteler ise süt danası; gönül rahatlığıyla yiyebilirsiniz. 

sigara pahalı. ya giderken gümrüksüz sahadan alın ya da herkesin yaptığı gibi tütün alıp sarmasını öğrenin. ya da içmeyin yav! 

taverna müzikli yer değil. lokanta ya da meyhane ama müzikli değil. ona göre:) 

xanthi'de club var ama ben çok ama çok uykucu olduğumdan gidemedim. siz gidin bakın nasıl. 

iskeçe / istanbul; 25 euro otobüs bileti. günde iki sefer var kamil koç'ta; sabah ve gece. gece yolculuğu yorucu; tam uyuyorsunuz yunan pasaport kontrolü hadi onu geçtiniz bu kez türkiye sınır pasaport kontrolü. sabah 10 sularında bir servis var. o daha iyi uyu uyan olmaz. 

kahve için. içebiliyorsanız / üşümüyorsanız  buzlu kahvelerinden için. ben yaz olsa içerdim ama bu mevsimde yok anacım. dondum zaten, dağ montum olmasa sokağa bile çıkamazdım. ama yorgo ve marika alışık; çocuklar bile kırmızı kırmızı yanaklarla meydanda koşup oynuyor; o soğukta! 

istanbul iskeçe; 70 lira civarı. yani 25 euronun karşılığı. rahat olun. kimse kimseye kazık atmıyor bu topraklarda:) 

şimdi giderseniz bolca tarçınlı noel kurabiyelerinden yiyin. gelirken de getirin. 

eski tütün fabrikasını gezin. hala tütün kokan yerleri göreceksiniz. 

kendinizi güvende hissedin. 

ortalama 50 euro gidiş dönüş bilet parasından başka hostele gecelik 15 avro verirseniz mesela 3 gece 45 avro olsa; 100 avro yol ve hostel desek, günlük yeme içme kapasitenize göre bir bütçe çıkarın. bira 2 euro, kahve 1.5 euro, köfte porsiyon 5.5 euro gibi... ben lukaniko yedim bir akşam iki tane, yanında da patates ve soğan 3 euro ödedim büfeye. işte fiyatlar bu minvalde. günde 20 avro ortalama ile gezersiniz. masraflarınızı azaltmak isterseniz markete gidin, mezelerden yaptırın, bira alın oturun meydanda yiyip için. süper ekonomik. 

karnaval ve festival var xanthi'de; ayrı ayrı zamanlarda. o zaman otel ya da hostelde yerinizi önceden ayırtın; dediklerine göre sokaklarında yürüyecek yer olmuyormuş, ona göre. 

kavala yakın, bir gününüzü kavalaya ayırabilirsiniz. eski kavala yazılarımı bulursanız orada ayrıntılı bilgiler var. 

bilmem ki aklıma gelen bir şey olursa bir xanthi yazısı daha çıkar mı elimden... 

geziyle keşifle seyahatle kalın 

0 comments: