kendini iyi hissetmenin / hasta olmamanın yolları (1)

5 Şubat 2023 Pazar

 herkes hasta! annemler neredeyse 2 ay olacak tam iyileşemiyorlar.  ben iyiyim.  sabah bünyeni güçlendir handan, diye kendi kendime söylenip bir kaçık sızma yutarken gülümseyip oturup yaz şunları belki birine bir faydan dokunur dedim. 

ve evet, benim hasta olmamak ve kendimi iyi hissetmek için yaptıklarım; 

*sızma zeytinyağı: sabahları bir kaşık içiyorum. evet şurup gibi:) 

* sabahları güne sütsüz şekersiz filtre kahve ile epeyi erken saatte başlıyorum. şu an saat 6.43 

* yoga / egzersiz; 10 dakika bile olsa sabahları egzersiz yapmaya çalışıyorum. yaparken  çok sıkılıyorum ama yapınca  kendimi iyi hissediyorum. özellikle nefes alıp vermeyi öğrenmek mühim. bir de benim sağ bileğimde tabii ki bütün gün telefon düşmediği için elimden uyuşma vardı. onu da egzersiz ile minimuma indirmeyi başardım. 

* her sabah duş; bu da yenilenmenin tazelenmenin en kolay yolu. iki fincan kahve içtikten sonra. 

* kahvaltı: meyveli, mevsim otlarıyla ve peynirli yumurtalı bir kahvaltı. no ekmek! 

* dün gidemedim, hava çok soğuktu ama organik pazardan alışveriş. hem yürüyüş hem mevsiminde yemek her şeyi hem de lezzetli salatalar yapmanın adresi. feriköy size uzak ise marketlerin organik reyonları var.  küçüklerde yok az biraz onları abileri büyük marketlerde var, oradan indirimleri takip edip çok leziz bakliyatlar ( tire kooperatifi ürünleri benim favorim) çaylar, ben çok tercih etmesem de soslar, salçalar alabilirsiniz. 

* öğle uykusu: biliyorum bu biraz emekli şımarıklığı ama evdeyseniz, izindeyseniz  eğer yapılmayacak şey değil. öğle uykusu insanı yeniliyor. ben uyanınca bir espresso yuvarlıyorum. güne bir daha yeni başlamış gibi oluyorum. 

* kuzu eti: diğer kırmızı etlere nazaran daha lezzetli buluyorum ben kuzu etini. kuzu kaburga, kuzu gerdan bunlar hep etin en lezzetli kısımlarının kemiğe yakın kısmı olduğundan çok leziz bölgeleri kuzunun. hormonsuz olması da cabası. kuru fasulye ve  çorbada gerdan, patatesli sarımsaklı yahnide kaburga tercih ediyorum. 

* az alışveriş günlük yemek. konserve, ertesi güne yemek kalması, buzlukta mutfak ürünü, bütün bunlardan kaçınıyorum. günlük yemek yapıyorum. ertesi güne kalırsa tabii ki ısıtıp yiyorum bu ekonomik koşullarda başka seçenek düşünelemez o ayrı da ben gerçekten yiyecek depolamaktan hoşlanmıyorum. zamanım var, günlük alışveriş yapıyorum aylık gerekli her daim evde olması gereken şeylerin dışında. 

*erken uyuyup erken uyanmak. bu son aylarda gelişen bir şey. sabah 6 da uyanınca akşam 8-9 gibi uykum geliyor:) uyuyorum. sabah dinç uyanıyorum.  ,

buraya kadar yazdıklarım hep mutfak ve fiziksel şeyler. kendini iyi hissetmenin bir de ruhsal boyutu var. onu da bir başka yazıya saklayayım. ama şu kadarını söyleyeyim; 

* kendini tanımak 

* gerektiğinde kavgadan çekinmemek

* açık olmak 

* biriktirmemek (duyguları) 

* iyi hissetmediğin yerde kalmamak 

* ilişkileri zorlamamak

* kaba insanlara haddini bildirip ilişkiyi kesmek 

* kendini güvende hissedecek kadar yatırımı bir kenarda tutmak 

*kendi kendine yetebilmek ama bunun yanında, eğlenebildiğin/ dertleşebildiğin /birlikte kudurabildiğin/yargılamayan/dertlerini dinleyen&çözüm üretebilen / en az bir dostunun olması. çok kalabalık olamaz zaten bu küme. kalabalıkları benim kafam kaldırmıyor artık. 

* seyahat etmek. 

bir kalemde aklıma bunlar geldi. sonra bunlar üzerine ve eklemelerle devam ederim. 


2 comments:

  1. Vallahi emekliliğe özeniyorum ya... Değil öğle uykusu, gece uykusu nedir bilmiyorum...

  1. Gamze Esra Ersöz dedi ki...:

    Çok güzel bir yazı olmuş. Ben de pandemi başladığından beri evde spor yapmaya çalışıyorum. Her defasında açok üşeniyorum ama bitince dediğin gibi iyi hissettiriyor.