duygular sözlüğü; S sıkılmak; oraya kadar çok var ama bu cepte dursun diye

2 Şubat 2023 Perşembe

 sıkılmak üzerine çok yazı çok kitap var. öyle böyle değil! sıkılmanın anatomisini yazanlar var. bunların hepsinden azade, benim tanımım;


yaptıkların ile yapmak istediklerinin birbirini karşılamadığı yerde hissettiğin duygu. 

ya da 

yaşadıkların ve yaşamak istediklerinin birbirini karşılamadığı yerde hissettiğin duygu. 


sıkıldığın an ve zamanlarda durup bir düşünebilecek kadar sakin kalabiliyorsan; şunu fark etmemen mümkün değil! şu an buradayım/bunu yapıyorum/bunu görüyorum... bütün iş oluş ve eylemlerinin dışında bu  olayı ve  durumu isteme arzulama halindeysen; 

sıkılıyorsun. 

çözüm; yaptıkların ve yapmak  istediklerini olabildiğince aynı hizaya çekmek. ne kadar basit bir cümle gibi görünüyor değil mi?!... ah benim sıkılgan ruhum! işte bu hiç o kadar kolay değil. 

benim bazı durumlar için uydurduğum bir balık ismi var; çarpana balığı. google'da tanımı vardır sanıyorum ama benim tanımım şu; olduğun durumu değiştirmek için çarpana balığı gibi bir o yana bir yana çarpa çarpa ilerleyip bir şeyler yapmaya çalışmak! çarpana balığı gibi o esnada o tarafa bu tarafa çarpa çarpa ilerlemek. 

sıkılmak, bazan hayatın anlamı oluveriyor. sıkıldığın için bazan okuyor, bazan geziyor, bazan içiyor, bazan uyuyor, bazan yiyor, bazan izliyor, bazan yürüyor, bazan kavga ediyor, bazan herkesle barışıyor, bazan sevecen oluyor sonra bundan yine ruhun daralıyor, bazan inadına kavgaya devam ediyor, bazan kaçıyor, bazan geri dönüyor, bazan çok konuşuyor, bazan hiç dinlemiyor, bazan dalga geçiyor, bazan... bütün durumları yaşıyor ve 

olmak yapmak yaşamak istediğine getiremiyorsan ruhunu ve beynini; sıkılıyorsun. 

sıkılmamak için - ki bunu bir sorun olarak görmeyip üretime evriltmekte var işin içinde ki o kaymaklı fıstık - ruhunu, beynini aynı hizaya getirmek gerekiyor. 

bunu istiyorum=bunu yapıyorum. 

bunu yapıyorum=bunu yaşıyorum. 

ve dahası. 

sıkılmayı üretime çevirmek -kendin için- bile yorucu gelebilir. o zaman; sıkılıyorum öyleyse ne yapmak istiyorum sorusu geliyor gündeme. 

sıkılmayı kendinizi tanımaya ve şımartmaya, sevdiğiniz özelliklerinizi sivriltmeye döndürün.  



0 comments: