roxy, bahar rotaları, istanbul bahar sofraları, rüzgar aşıkları ve dahası

5 Nisan 2016 Salı
roxy benim gençliğimin mekanı; 

geçen gün cahit berkay'ın 50. sanat yılına davetiye gelince hiç beklemeden konser arkadaşım esmeri aradım; istiklal'de buluşalım diye kararlaştırdık. buluştukta, önce simon'un barına uğrayıp hem lafladık hem de uzun zamandır sokak yiyeceklerinden mahrum bıraktığımız bünyeyi ikişer ıslakla ödüllendirdik. terkos pasajına henüz istediğim elbiseler düşmese de bir tişört kaptım. eh artık konsere doğru harekete geçtik; dürümcü hasan usta'da fatih ile selamlaşınca bir çay içelim derken künefe söylemiş bulduk kendimizi; bol fıstıklı. nefis kaçak çayları yudumlayıp künefeyi de mideye indirince roxy için hazırdık artık. 

dürümcü hasan usta o civarda konser öncesi kebap yemek isteyenler için ideal bir adres. fatih 3. kuşak, hasan usta dedesi; babasıyla birlikte  duruyor işin başında. ister dürüm ister porsiyon nasılsa konserde hoplayıp zıplayacaksınız yiyin gitsin:) biz öyle yaptık. 

dürümcü hasan usta iletişim; 0 212 244 59 53 

*** 

hafta sonu yakın yerler diye attık kendimizi bandırma'ya; 2 saatlik bir yolculuktan sonra iner inmez balık hali ile karşılaşınca hiç uzatmadan balıkçıları dolaşıp gözüme kestirdiğim barbunlardan bir kiloyu hemen yandaki pişiriciye teslim etti balıkçı bizi de istanbuldan yeğenler geldi, diye:) balıklar çok kurumasın usta, salatanın da soğanı bol olsun dediğimde siz çok acıkmışsınız deyip, ekmeği salatayı hızlıca koydular masaya. bir kilo barbun 30 lira, iki kişi pişirme + servis ücreti 15 lira. 45 liraya ziyafet çektik mi, çektik. barbunlar beklediğim kadar lezzetli çıkmasa da..  temizlenmiş karideslerimizi alıp ayrıldık balıkçıdan. bandırma orta büyüklükte bir kasaba; liman yanında sıra sıra balıkçılar ve küçük masalı aldığınız balığı pişirip servis eden lokantalar var; içki yok buralarda.  

bandırma gezisinde kemalpaşa tatlısı, höşmerim, ekşi mayalı köy ekmeği ve çeşit çeşit peynirler ile ziyafet çekebilirsiniz kendinize. meydanda kayhan ipek peynircilik var, oradan ekşi mayalı ekmek ve keçi peyniri alıp istanbula taşıdım hiç üşenmeden; dün akşam kızarttığım bir dilim ekmeğin üzerine zeytinyağı döküp çiğ enginar salatası ile yedim, nefisti nefis. keçi peynirinin kilosu 33 lira. bandırma peynir konusunda zengin, biliyorsunuz. damak tadınıza uygun bir peynir bulursunuz mutlaka. 

tatlıcı ise biraz daha çarşının iç kısımlarında; camında ''ürünlerimizde glikoz şurubu kullanılmamaktadır'' yazısı var. zaten hemen dikkatinizi çeker, oraya kurulun karşıdaki çay ocağından çaylar içip tatlılar yiyip yine yolluk yarımşar kilo sardırıp şehrinize dönün. 

erdek'e gitmeyecekseniz bandırma'yı bir günde gezip bitirirsiniz. rüzgarlı bir kasaba, ben geldiğimden beri öksürüyorum. gece bir ara uyuyamayınca öksürükten, macaristandan taşıdığım likör geldi aklıma; hani şu rahiplerin yaptığı kırk ot karışımı olan likör; adını unuttum; başucumda duruyordu bir yudum içtim yaktı kavurdu boğazımı ama öksürüğü de kesti, uyudum. teşekkürler, rahip amcalar. 

*** 

istanbul bildiğiniz gibi, kalabalık gergin ve bu yaz zor geçecek diyen insanlar. işletmeler menüleri 90 civarına çekmeye başladılar; gün içinde bir çok mekanın menüsü düşüyor taymlaynıma oradan biliyorum. ne ödeyeceğinizi biliyor sürprizlerle karşılaşmıyorsunuz. 

armada otel'in bahar menüsü hoşuma gitti; siz de bir inceleyin; '' istanbul bahar sofraları '' belki bir çarşamba karşılaşırız orada 

armada otel için tık tık 

*** 

aklıma gelenler bunlar, 
ben kahveye 

0 comments: