keşifler, keşifler, keşifler... ssm'den meyhaneye bir yelpaze

12 Ocak 2023 Perşembe

 böyle günleri çok seviyorum! aynı gün hem pazar  hem müze gezip bir etkinliğe katılmış günün sonunda da leziz mezeler ve  şahane sohbet ile eve dönmüşsem, benden iyisi yok. 

yazması bugüne kaldı, dün, gazeteci yazar bir arkadaşımın davetini önce reddetsem de sonra ısrarına dayanamayıp ev çoraplarımı falan bile giymişken ''filmi bende izlersin'' teklifine daha fazla direnemeyip nişantaşında aldım soluğu. yazı da bugüne kaldı haliyle. 

olaylar salı günü gelişti:) hüseyin çağlayan söyleşisinin olacağını okuyunca hadi dedim handan, deniz kenarında yürümeye istikamet emirgan.

önce reşitpaşa pazarı. sonra oradan istanbulun en güzel yokuşlarından (tabii aşağı yürümek şartıyla) tıngır mıngır yürüyüp emirgan'a indim. yol üstünde zeyta şarap evinde bir filtre kahve yuvarladım. 

zeyta şarap evi 
küçücük içi dolu turşucuk gibi bir mekan; şaraptan, zeytin ve ürünlerine bir skala, emirgan gezisinde ihmal edilmeyecek yerlerden biri. 

*** 

sonra sakıp sabancı müzesi; 

nefis bir manzaraya sahip bu müzeye ilk kez girdim. ayıp ayıp! nefis bir bahçeden geçip msa'nın restoranına çıktım. menü okumak en büyük zevklerimden biri biliyorsunuz:) pizzadan karides toplarına, kahveden çeşit çeşit biraya zengin ve biraz pahalı bir restoran. kendi yapımları sos eşliğinde cips ve çerez ikram ediyorlar içkinin yanında. sular cam şişede. sabah kahvesine, öğle içkisine, spor sonrası salataya hafif yemeğe her şeye uyacak bir mekan. üst salonu lounge  benzeri olmuş, bunu söyleyince çocuklar gülümseyip, evet çok yoğun olduğumuzda orada biraz bekletiyoruz misafirlerimizi, dediler. ben sevdim. pizzalar 200 bandında karides topları gibi deniz ürünleri 300-400 bandında. aklınızda olsun. biralar 80-100 lira. 

*** 

tarihi sıçanlı meyhanesi 
hüseyin çağlayan söyleşisinde dimağımı şenlendirdikten sonra kendimi semt meyhanesine atıp nefis mezeler ile bu sefer damağımı şenlendirdim:) 

yaprak sarma lokum formundaydı vallaha! 
yeşil elmalı kuru cacık, insanın damağını ferahlatan bir meze. rakının yanında çok iyi! 
şakşuka anne soslu. anne eli değmiş ev yapımı sosları pek lezzetli. ben sadece dışarıda kızartma yediğim için kendimi kısıtlamıyorum. şakşukayı zevkle mideye indirdim:))) 
köz patlıcan ve tulum peynirli meze ise peynir seven beni damağımdan yakaladı! 

mekan deniz kıyısında değil. emirgan mektebi sokakta. meydanda çınarın orada kime sorsanız gösterir. alın içkinizi dayanın kapısına:)! meze dolabından seçin mezenizi yaslanın arkanıza keyfinize bakın. pişman olmayacaksınız. 

soğuklar 60-65, paçanga 40, rulo börek ( börekler birer adet) 25, ermeni usulü yaprak ciğer 130, et sote 150 lira. hadi afiyet ola! 

*** 

günün sonunda çantamda yazarının ''düşüncelerinizi bekliyorum'' deyip  imzalayıp hediye ettiği bir kitap, yüzümde kocaman bir gülümseme ile evime döndüğümde... seni seviyorum be istanbul, diye söyleniyordum kendi kendime:)

keşifle kalın. 

4 comments:

  1. Selamlar, Ermeni usulü yaprak ciğer ilgimi çekti, aklımda ne zamandır ciğer vardı. Nette de tarifini buldum. Yapacağım inşallah :)

  1. Ay ne güzel dopdolu bir gün olmuş. ❣️❣️

  1. Handan dedi ki...:

    film gündemi; rakı, dışarıda içmeyi tercih ettiğim bir içki. çünkü, mezesi sıcağı derken ben yaparsam yoruluyorum ve zevk almıyorum. evde bira şarap viski gibi eşlikçileri kolay içkileri seviyorum. ciğer de evde yapmadığım dışarıda ya esnaf lokantasında arnavut ciğeri veyahut meyhanede tereyağlı yapılanı seviyorum.

    hanımefendi; bayılıyorum böyle günlere!

  1. Gamze Esra Ersöz dedi ki...:

    Sabancı müzesine bir kaç kez gittim ama MSA'ya hiç uğramadım. Aklıma düşürdün şu an.