bir takım hazırlıklar; girit ezmesi, fotoğraftaki eksiği bulun!

9 Ocak 2023 Pazartesi

 

:) sabah sabah girit ezmesi yapacakken ay dur şunun tarifini de yazayım, hem en sevdiğim mezelerden hem çok kolay hem de çok lezzetli deyip malzemelerin fotoğrafını çektim. sonra anteplerin içini çıkarıp kabuklarından da kurtulunca sarımsak ve evet fotoğrafta eksik olan beyaz peyniri dolaptan çıkardığımda olayın farkında vardım:) siz ister beyaz peynir isterseniz başka en sevdiğiniz bir peynir ile yapın, ama tuzu az bir peynir olsun, çünkü antep tuzlu zaten. 

evet, girit ezmesi benim en sevdiğim mezelerdendir.  

 malzemeler;

* antep fıstığı 

* sızma zeytinyağı ( komili, banmalık sızma kullandım ben) 

* sarımsak ( taşköprü) 

* tuz ( ta-ze tariş marka) 

* beyaz peynir ( laktozsuz bir peynir aldım bu sefer, akpınar marka) 

hepsini en sevdiğiniz kaseye koyup bir çatal yardımıyla iyice eziyorsunuz. bir kaç saat dinlendirdikten sonra kızarmış ekmeğe sürün, sonra da bir kadeh şarap. 

olalallaa 

iyi haftalar 

*** 



2 comments:

  1. Ay ben Girit ezmesi çok seviyorum ya. Sizin de dikkatinizi çekti mi bilmem ama Girit ezmesi diye zaman zaman restoranlar alakasız birşey getiriyor.

  1. Handan dedi ki...:

    hanımefendi; vallaha en son tina hanımın dükkanında yedim, o da zaten o anda yaptığı için pek alakasız sunan mekana denk gelmedim, gelsem de geri yollarım herhalde:)