korona günlerinde hayatımızdaki değişiklikler

6 Nisan 2020 Pazartesi
çok şey değişecek hayatımızda. şimdi kısa vadeli diye düşündüğümüz çoğu şey yer ederken yaşamımızda, bir çok şeyi de silip atacağız. mesela, tıkış tıkış barlar, restoranlar, lokantalar çıkacak hayatımızdan. mesafeli ferah temizliğine düzenine güvendiğimiz, mutfağını gördüğümüz/görebildiğimiz talep ettiğimiz zaman, çalışanları hijyen eğitimli  belgeli yerler girecek hayatımıza. gençlere tavsiyem, hijyen eğitimi alın. halk eğitim ve tarım ilçe müdürlüklerini takip edin, talep edin bu eğitimi. belli bir sayıya ulaşıldığında eğitim veriliyor. gelecekte çok işinize yarayacak. 

evde spor yaygınlaşacak. artık binlerce lira para verip spor salonuna gitmeyeceğiz. evde bir mat olmadı eski bir battaniyeyi katlayıp milyonlarca bedava içerik rehberliğinde spor yapacağız. 

bu sene sirha ve contemporary fuarlarının yapılamayacağını düşünüyorum. sebebi hem ekonomik hem de kasım ayında sanmam ki kimseyi yerin beş kat altına indirip sanat ya da yemek peşinde koşturacak  güvenli ortamın sağlanabilecek olması. her ikisi de takip ettiğim fuarlardı. umarım en azından contemporary dijital ortamda açılmak için hazırlıklara başlamıştır. yeme içe sektörünün fuarı sirha ise... açık alanda belki çok az katılımcı ile ya da yine kapalı alanda ama yine çok az katılımcı ile sektörün büyükleri belki açar. umudum her ikisinin de açılması. 

online içeriklerin en öne çıktığı zamanlar. bir önceki yazımda insani ilişkileri yazdım ve ben hep bundan tarafım ama nihayetinde 47 yaşında seneye emekli olacak ve ekmeğini almak için fırına zevkle gidecek bir insanım. gençler? işte onlar değil. ekmek evlerine gelsin, iyi dizileri evlerinden izlesinler, işi evden yapıp lezzetli ve sağlıklı yemekleri de evlerinde yiyip belki görülmek/görmek için bir yere dansa gidecekken evden çıksınlar. o yüzden kim bunları daha iyi yaparsa o kazanacak. bundan eminim. 

şu süreçte fiyatlarına zam yapmayan firmalar ve marketler benim gözümde biraz daha değerlendiler. onlardan alışveriş yapmaya hizmet almaya devam. 

60+ ve emekliler olmasa basılı gazete dönemi bitti, derdim de yok onlar hala alıyor, bulmaca çözüyor köy kahvesinde gazete okuyorlar. ahmet hakan yazmayı bıraksa iyi olur, diyeceğim de yeni gyy oldu bırakır mı hiç!? çok kötü yazıyor, çok. 

alışkanlıklarımız değişti. çalıştım bugün, ben şanslıyım ki işim ile evim yürüme mesafesi; yolumun üstünde de avm var. girip şarap et vs. aldım. eve geldim. onları kapının ardına bırakıp duşa girdim. rutine bak! akşam duşu:) sonrası onları sil, eltisine nazire yapan yeni gelin gibi camın kenarına diz:))) hey allahım. şimdi bir kadeh şarap koydum klavyeyi tıkırdatıyorum. hazır yemek alıyorum! ben, hazır yemek alıyorum! niye? çünkü yemek, bulaşık ve üstüme yemeğin kokusu sindi diye bir de yemek yaptıktan sonra duş aldığımdan bugün hazır barbunya pilaki alıp geldim eve. hey allahım, daha neler göreceğim bakayım. 

dün akşam izlemeye başlayıp son 40 dakikasını izleyemeden uykuya yenildiğim filmi de yazayım; into the wild

filmi seçme kriterim; yönetmeninin sean penn olması. bu kadar. sonunu da epeyi merak ediyorum. 

hadi ben filmimi izleyeyim, siz de hayatınızdaki değişiklileri yazın bana, merak ediyorum zira. 


1 comments:

  1. makyajliyorum dedi ki...:

    Bence bu değişiklikler harika oldu :) Hijyen Eğitimini düşüneceğim :)