Tina Hanım'ın mezeleri; yiyorsun yiyorsun:)) doymuyorsun!...

21 Mart 2022 Pazartesi

MİLAGROS 
Unutulan Mezeler 
meze sevmeyen var mı? yoktur sanırım yahu! farklı farklı tatlarla her yudum içkiye değişik bir tadı ortak etmeye kim hayır diyebilir ki? ben diyemem, demem. istanbulu gezerken de hep farklı olsun butik olsun el yapımı olsun lezzetlerin peşindeyim ya, işte son günlerden en güzel keşfim; milagros meze. by tina. 

bugün uzun uzun sohbet ettim Tina Hanım ile. en sevdiği mezelerden başladım sormaya; 
bana ilk hazırladığı tabak meğer en sevdiği mezelermiş zaten. şanslıyım ki girit ezmesine ben de  bayılırım. kahvaltıda da yerim rakının  yanında da şarap içerken de! kim hayır diyebilir ki iyi bir ezine, keçi peyniri ve antep fıstığınının iyi bir sızma ile buluştulurup tabağa koyulmasına! 
çerkes tavuğu ve patlıcan ezme hakeza. sevdiğimiz mezeler birbirini tutunca başladık istanbul yeme içme kıyı şeridinde yediklerimiz içtiklerimiz ve dahası üzerine konuşmaya. 

konuştukça mezelerden bu senenin yeme içme günlerinde neler  öne çıkacak kim nerede nasıl iyi meze bulacak konusuna geldik. mezenin iyisi Tina'nın anlattığı gibi bazan dolaba girmeden ılık bir yaprak sarmasını tadıp bütün tencereyi almak! bizce:)))) gerçekten, bir gün öyle olmuş. bir müşterisine ''yeni geldi sarma bir tane tadın.'' demiş, adam tatmış ve ''lütfen bütün tencereyi bana sarın.'' deyip alıp gitmiş. 

bence çok şanslı biriymiş, ki ben de bugün çok şanslıydım. önce hazırladığı tabağa bakıp ya bunlar çok desem de uzun uzun sohbetle gerçekten hepsini yiyip bitirdim. en son '' ya siz büyücü müsünüz, bu nasıl bir lezzetli ve dahası hafif tatlardır!'' derken gözlerim parlıyordu ahahahha zevkten! 

ben pırasanın bir çok insan gibi fanı değilim. ayda bir iyi yapılmış el açması bir arnavut böreği yersem pırasalı bir de organik pazardan bir kaç dal alıp evde zeytinyağlı yaparsam o kadar. ve fakat ''Tina Hanım bu nasıl bir lokum formunda pırasa köftesidir?''  derken sanırım ikinciyi yiyordum! bitti mi? hayır. kuzu ciğerinin tadına baktım, sinirleri alınmış yine lokum formunda bir kuzu ciğeri. sütte bekletiyormuş! hadi bakalım.

favori yerlerini sorduğumda bodrum'a uzandı sohbet. karaincir'de küçük salaş meyhanelerden girip cundada papalinadan çıktık sohbetten, araya silivri ( eski zamanları tabii ki) akyaka, fethiye, ispanya ve malaga karidesli kuru fasulye ile girdi sohbete:)))) 

bir başka gün deniz ürünleri ile kendimize yine bir ziyafet çekeceğiz. 

Tina Hanım küçücük dükkanında harikalar yaratıyor. kurtuluş, feriköy hattında gezerken kendinize bu lezzetlerden bir ziyafet çekin derim ben. sabah kahvaltı için sandviç de hazırlıyor. benim  dolabımda şimdi girit ezme var. yarın sabah yola çıkmadan onunla kendime bir soğuk sandviç hazırlayıp kahveme eşlik ettireceğim.  

butik, el yapımı, emekle ve zevkle yapılmış, kaliteli peynirler kullanılmış mezelerden yemek ve almak  istiyorsanız ve de  belki gittiğinizde çok şanslıysanız benim gibi size de kendi yaptığı likörlerden ikram edebileceği bir zamana denk gelirsiniz! çok akıllı olursanız şirinleri bile görebilirsiniz:)))) deyip adresini ve telefonunu  yazıp kaçıyorum! 

Milagros Meze Evi 
Şehit Erdem Canbaş Sokak 2E Feriköy 
instagram adresi:  milagros_meze_evi 


1 comments:

  1. Ahmet Ozan dedi ki...:

    sarmaları merak ettim :)

    mezeleri yemeklerden daha çok seviyorum, tüketiyorum :) yolum düşerse uğrayacağım mutlaka :)