oscar toto

14 Ocak 2020 Salı
bu aralar çok film izliyorum. eve ayda bir temizliğe yardımcı gelince, kış soğuk fırtına olunca, kanepede geçirilen vakit daha keyifli gelmeye başlayınca, istanbul biraz tatsız tuzsuz olunca... gibi gibi bir çok sebep bir araya gelince film, dizi kültürüm epeyi gelişip okuma halim ise yaya kaldı, açıkçası. çünkü, izlemek okumaktan kolay. evde alınmış okunmayı bekleyen minik bir kitaptan dağ var. olsun, okurum. şimdi film dizi izlemek hoşuma gidiyor. 

*** 

en iyi erkek oyuncu; Joaquin Phoenix 

tartışmasız phoenix alır diye düşünüyorum. çok iyi bir oyunculuktu izlediğim. değişimi mimiklerine yansıtması, annesini öldürdükten sonraki hali / dansı, her şey çok iyiydi. 

en iyi kadın oyuncu: Charlize Theron  biraz politik doğruculuk adına ve haklı olarak theron alır diye düşünüyorum ödülü. 

ara not: scarlett johansson'ın oynadığı filme onun oyunculuğundan bağımsız, konudan sıkılan ( evlilik demek sorun demek zaten benim gözümde)   biri olarak yarım saat izleyebildiğimi yazmadan geçmeyeyim



en iyi yardımcı erkek  oyuncu;  Anthony Hopkins: The Two Popes  geçmişleri karanlık 
(nazi iddiaları olan bir papa ve diğeri de işbirlikçi muhbir ) iki adamı bu kadar iyi oynamaları, neredeyse sempati duygusu uyandırmaları hakikaten çok iyiydi. pizza yedikleri sahne  muazzam etkileyiciydi (canım pizza istemişti) anthony hopkins zaten iyi oyuncuydu burada artık zirveye çaktı ismini büyük usta. 


ara not: üzgünüm al pacino. the irisman iyi filmdi güzel filmdi ama nedense o zamanı ve o sendikacıyı bilmeden / okumadan izlemeye başlamak ilk bir saat kadar yahu neler oluyor, diye düşündürüyordu. yönetmen biz biliyoruz gibi başlamış filme; filmi durdurdum açtım okudum biraz gözümü spoilerlardan kaçıra kaçıra. sonra tamam budur, deyip izlemeye devam ettim. 

en iyi film; joker 

ara not: netflix fimlerine en iyi film ödülü vereceğini düşünmüyorum akademinin. en azından bu sene. 


benim değerlendirmem bu kadar. sinema yazarı değilim böyle bir eğitim almadım. izlediğim filmleri başrol ve yardımcıları ile değerlendirdim. hadi bakalım. oscar günü bakarım kaçta kaç tutturduğuma. 

*** 

günlük hayat. seyahatten döndüm. ev / iş  derken yaklaşık iki senedir sonucunu beklediğim bir olay lehime sonuçlandı; çok sevindim! peş peşe kutlama yemekleri yedim:) önce kardeşimle risotto & şarap sonra zaferimizi kutlamak için avukatımla ocak başı. 

2020 çok iyi geldi. daha da iyi devam edeceğine inancım tam. düzenli olmasa da spora gidiyor, arkadaşlarımla buluşuyor, nefis yemekler yiyip, bol kahkahalı sohbetler ediyoruz. yeni seyahat rotası oluşturmaya çalışıyorum, kafamda. bodrum ve akyaka yine seçenekler arasında; bir bahar turunda ikisine de yer verebilirim. temmuz ayında doğum günümde kendime nereyi hediye etsem, diye düşünmekteyim. deniz, güneş ama az biraz da serinlik olan deniz ile aramda yol ve bina olmayan ( hep lipsi geliyor aklıma) bol ışıklı bol balıklı eğlenceli bir yer. eh 47 yaşa yakışır, değil mi? 

*** 

hala haldun dormen'in anılar kitabını okuyorum. tuğla gibi maşallah! oku oku bitmiyor. ama haldun dormen hakikaten enteresan adammış. 

*** 

işte böyle, hadi ben bir kahve içmeye 

3 comments:

  1. makyajliyorum dedi ki...:

    Kahve dedin ya şimdi nasıl canım çekti, yazı çok güzel olmuş :)

  1. Handan dedi ki...:

    makyajlıyorum; :))) hemen hemen her yazı kahve ya da yemek molası diye biter. okudukça iştahınız açılır, benden söylemesi

  1. Beyaz Yakalı dedi ki...:

    Kadın oyuncu dışında size katılıyorum. Benim favorim Scarlet Johanson, oyunculuğu filmin önündeydi. Merakla bekliyoruz.