bütün basın hatta bütün istanbul var bu kitapta! asu maro tuğrul eryılmaz ile söyleşmiş

21 Kasım 2018 Çarşamba
bu kitapta bahsi geçenlerin en az yarısını tanıyorum, o yarının yarısıyla da tanıştım! ve bu yüzden kitabı duyduğum anda heyecanlanıp peşine düştüm bulup aldım.


sabah sabah bir soluk al handan! ay dur akşamdan bu yana kitabı okurken bir yandan anılarım canlandı. 

asu maro tuğrul eryılmaz ile söyleşi yapmış uzun uzun nehir söyleşi dediğimizden; bu türün iyisi çok iyidir. yapan kişi söyleşi yaptığı kişiyi iyi tanımalı, kişi kendisinden büyükse yaş olarak onun zamanlarını bildiğin ders gibi çalışmalı. asu maro hem çok iyi bir söyleşi çıkarmış hem de tuğrul eryılmaz ile çalıştığı için senelerce o samimiyet kitaba yansımış. 

yoksa, bir zamanlar aman ne güzel istanbul vardır arka planda diye aldığım bir nehir söyleşi  kitabında söyleşiyi yapan genç kadının '' tela derken / kola derken'' tarzı ''soru'' /  cahilliklerini görünce kitabı hakikaten sehpaya fırlatmış sonra da bir arkadaşıma hediye etmiştim; durmasın bende sinir oluyorum görünce diye, içimden:)))) geçelim. 

tuğrul bey ile tanıştım ben beş sene kadar önce; kitabı okumaya başlayınca aaaa çocukluğu diyarbakırda geçmiş, eryılmaz'ın. bingo! sempatimin sebebi buymuş diye sarıldım telefona, lafladık biraz kitap üzerine. sonra o söyleşilerine ben kitaba geri döndüm. 

diyarbakır ile başlayıp izmir ile devam eden ve sonra efsane ankara  mülkiye yılları. çok güzel anlatmış eryılmaz. kafada tepsi fırına yemek taşımaktan ( hangi diyarbakırlı çocuk taşımadı ki) havuzlu bahçelere; çocukluğumu serdi akşam akşam önüme. daha bir kuruldum koltuğuma devam ettim okumaya. deniz  gezmiş var mahir çayan var mesut yılmaz var! kitapta olmayan sanırım bir ben varım:))) sonra sokak dergisi sırasında ben artık kitabın istanbul / cihangir / gece hayatı kısmına atladım ki bilirsiniz medya dedikodularına bayılırım. o zamanlar leyla'da taa bursalardan gelip kahvaltı düzenler, sonra da iki gün gezer bursaya dönerdim. hatta fatih çekirge yazsa da anılarını bir gün, onpunto sitesini ''reklam geliri yeterli değil'' diye bir gecede  nasıl kapattığını anlatsa!

 o zamanlar leyla var sonra 5. kat var ama yasemin alkaya zamanları ve bana pahalı geliyor, orası. sonra white mill açıldı ( şimdi akaretlerde) firuz var her zaman, bir akşam firuzda laflarken ben kadir abiye kadar anımsıyorum, deyince, uğur ( bayraktar)  '' e abla sen bayağı yaşlıymışsın'' diye yapıştırınca lafı eh seninle yaşıtız sanırım, dedim ben de. hakikaten de kadir abiye kadar anımsıyorum  ben; hafızaya bak! neyse kitaptan bahsederken araya kendi cihangirimi de ekledim. 
kitaptan; 

'' uyurken kafana su dökülürse anla ki Deniz Gezmiş geldi.!! 

o zamanlar okumak isterdim vallaha. o dönemi sonrasında da eryılmaz ile radikal iki dönemini. arada ne iş yapardım bilmiyorum. 

kitapta bülent ersoy bile var diyeyim de okumak için iştahınız kabarsın. ay kitapta düğününe gittiğim yeşim bile var. son 20 yılın filmi gibi. 

özellikle tabii ki radikal ve radikal iki zamanları yine ilgimi çeken kısımlardan. o zamanlar çok revaçta radikal okumak. film festivali zamanı beyoğlu çizimi koyarlar sayfaya, indirimli kafeler falan var hep içinde. bursa gezici festival zamanında ise sevin okyay'a nur çintay'ın ne işi var radikalde sevin hanım, diye sormuşluğum aslında sitemim var çünkü sevmiyorduk çintay'ı. bu kadar basit, yeterince solcu olmayı bırak solcu bile değildi bence. yanılmadığımı  zaman gösterdi. bu da benden dedikodu olsun kitaba:) 



sonra çöküş dönemimin (benim yorumum) başlangıcı eyüp c. zamanı. eski anaplı siyasetçilerin yazıları ve artık benim için ıhhh bitti bu gazete dediğim zamanlar. 

eryılmaz samimiyetle o dönemleri anlatmış. asu maro da çok iyi bir iş çıkarmış bunları konuşturup kitap yaparak. daha neler vardır kim bilir yazılmayıp sadece konuşulan. 

mesela  radikalde toplu istifa düşünülürken aşağı inmeyen 3 kişi kim? 

soruyu sorup bir kahve içmeye kaçayım, siz en iyisi kitabı okuyun. 

tuğrul eryılmaz 
68'li ve gazeteci 
söyleşi 
asu maro 
iletişim yayınları 


sevgili asu maro bilmez ama hadi bu kitap vesilesi ile ben de bunu yazmış olayım; birbirimizi tanımıyoruz ama benim onun evine üstelik o yokken gitmişliğim var!:))) yazacağım size sevgili asu, ayrıntıları. 



1 comments:

  1. Beyaz Yakalı dedi ki...:

    Hemen okumalıyım, paylaşım için çok teşekkürler..