modern sanattan palamut tarifine bir yazı

23 Ekim 2018 Salı
şimdi eski bloggerlardan özge/zoitsa ile uzun uzun sohbet ettik de o çorluyu yazmadın hala deyince, eh şart oldu klavye tıkırdatmak. 


çorluya gideli çok oldu aslında; çorluya gitmek için esenlere gitmek gerekmiyor, aracı olmayanlar için bu bilgi dursun burada. metrobüs ile beylikdüzüne ulaşıp oradan çorlu minibüslerine binebilirsiniz. ben özel araç ile gittim. çorluda konaklamak için çorlu divan otel ilk tavsiye edeceğim otel. her iki gidişimde de divanda konakladım ve ikisinde de memnun kaldım. oda kahvaltı hizmet veriyor divan; akşam yemeği ben risotto tercih ettim; gayet memnun kaldım. ilk gün akşam yemeği için north shield pub çorlu oldu tercihimiz, zaten yürüme mesafesinde divan otele. müzikleri güzel, birası soğuk hamburger ise benim değerlendirecek kadar çok bilmediğim bir yiyecek olmasına rağmen, güzeldi diyebileceğim bir mekan. 

çorluda ne yapalım handan? sabah uyanınca önce bir güzel kahve & kahvaltı keyfi yapın. sonra divan otelden çıkınca karşı kaldırıma geçip yürüme mesafesindeki iki avmyi gezin. evet, itiraf ediyorum ikisini de gezdim. birinden kitap bile aldım! sonra yol tarifi alıp çerkezköy yolu üzerindeki avantaj outlet adlı avmyi de gezin:)) desa var aklımda kalan ve nefis bir cüzdan aldığım. başka pek bişey bulamadım ben. 

avmleri gezdiniz; sonra otelinize dönüp bir kadeh bişey söyleyip bahçede kitabınızı okuyabilirsiniz. 

*** 

bu aralar çok film izledim, bir kısmından bir önceki yazıda bahsettim zaten. elimde şu anda iş bankası yayınlarından istiridye üstü girit kitabı var. bir yandan da içine notlar alıyorum. o sürpriz sonra yazacağım. 

*** 

yine bu aralar şehre sanat geldi babında emre ile (yıldır) bol bol sergi gezip açılışlara katılıyoruz. en son 7. eski ev sempozyumunun açılış kokteyline katıldık beraber ve yine her zaman olduğu gibi çok eğlendik. emre yıldır amerika türkiye arasında yaşayan ve ilginç eserlere imza atan bir arkadaşım. aslında onunla da bir röportaj yapsam ben ne güzel olur. 

emre vasıtasıyla tanıştığım ve artık eserlerini görünce tanıdığım bir de mehmet gazioğlu var. bunlar son zamanlarda modern sanat ile aramı düzeltmeme (ben küsmüştüm) sebep olan genç sanatçı arkadaşlarım. 7. eski ev sempozyumunda da vardı mehmet gazioğlu; yine hep beraber keyifli bir geceye imza attık. 



***

yakında bir adana seyahati yapabilirim. cuma akşam gidiş pazar öğleden sonra dönüş; bolca kebap biraz gezi belki bir miktar bakım. 
bakım için adanaya mı gidilir handan, dediğinizi duydum! bursa ve adanadaki cilt bakımı fiyatları ile istanbulu karşılaştırınca, gidilir deyip konuyu son zamanlarda yaşadığımız ekonomik halin kendimce çözümlerine getireceğim. 

kitap konusunu paylaşarak, hediye ederek çözeceğiz. bütçemizi zorlamamak için bunun böyle olması gerekiyor. 
film harcamalarını netflix vb. üyelikleri ile üç otuz paraya onlarca filmi ve diziyi evimizden kanepemizden kalkmadan seyrederek çözeceğiz. tabii ki şifreyi de paylaşarak. 

aslında bu zamanların anahtar sözcüğü bu; paylaşmak. 

kıyafetlerimizi, kitaplarımızı paylaşarak başlayabiliriz. ben ev paylaşımı konusunda huysuzum, açık söyleyeyim. ne yurt dışında ne yurt içinde tatilde kimsenin evinde kalmadım, kalmam; rahat edemem. hostelde kalırım ama evde kalmam tanıdığım ya da tanımadığım fark etmez. o konuda ekonomi yapamıyorum. geçelim. çok nadir olarak bir iki kez izmirde yaşayan arkadaşlarımın evinde kaldım evet birlikte urla, çeşme, sakız seyahatleri yaptığım yani uzun zamandır tanıdığım.

dışarıda daha az yemek yiyip evde yemek ve partilemek. bu da ciddi bir kalem tasarruf için. eeee tasarruf ettik ne yapacağız bu paraları handan? ay ne yapacağız yine gezmeye bilete harcayacağız; bir kısmını da belki daha çok ihtiyacı olan biri/birileriyle paylaşacağız. 

*** 

bu akşam evde palamut yapacağım mesela. kısacık onun da tarifini yazıp kaçayım.

balıkları takoz dilimletin balıkçınıza; eve getirince yıkayıp kurulayın ve tuzlayın. o beklerken tezgahta siz tavada sızma zeytinyağını kızdırın,  minik domatesleri ikiye bölüp atıp kızgın tavaya, hemen sonra sivri biberleri. onlar kızarınca balık dilimlerini yatırın kuzu gibi domates ve biberlerin üstüne. bir palamuta bir shot bardağı içme suyu ekleyip kısık ateşte pişirin, ben balığın  kokusu gelince kapatıyorum altını. yani yaklaşık 15 dk. ama siz çok pişmiş seviyorsanız 20 dk pişirin. kapatın altını, bir kapakla tavanın üstünü de kapatın, 10 dk dinlensin, sonra bir kadeh şarap ile ay ay ay dikkat  parmaklarınızı yemeyin. 

***
geçen gün kurtuluş sun markete midyeli sarma siparişi verdim. gayet güzel yapıldı geldi; iki gün sonra onları almaya giderken uzun zamandır kovaladığım yargıcı kilimler de gelmiş outlet mağazaya 100 liraya bir de kilim kaptım. nasıl mutlu mesut eve döndüm bilemezsiniz. piyasadaki sentetik kilim benzeri şeyleri eve sokmamaya kararlıyım. 

*** 

ayyy çok uzadı bu yazı 
kaçtım ben 

3 comments:

  1. ACEMIDEMIRCI dedi ki...:

    Çorlu'yu çok merak ediyorum. Hiç yolum düşmedi.
    Adana'yı iki kez gördüm.

    Palamut tarifi ilginç. Ankara usulü palamut genellikle ya ızgara ya una bulayıp dilimleri kızartma ya da sebzeli buğulamadır.
    :)

  1. Beyaz Yakalı dedi ki...:

    Çok keyifli bir yazı, bitmesin istedim,

  1. Gamze Esra Ersöz dedi ki...:

    Normalde palamut sevmeyen ben bu sene haftada bir kez palamut tüketiyorum:)