bled gölü ve seyahat notları; bled lake ne yapılır ne yenir ne içilir hepsi bir yazıda

30 Ocak 2018 Salı
gelin,  bled gölü ile devam edelim geziye. 
 burada mı kalsam... 


lubliyanadan blede trenle veya otobüsle ya da  varsa aracınız ile ulaşabilirsiniz. ben otobüsü tercih ettim. ajda büfede bir kahve içip bindim otobüse tıngır mıngır bled'e gittim. yolun bir kısmında uyuyakalmışım ama sabah erkenden çıkarsanız yola hem manzarayı kaçırmamış olursunuz hem de akşam en son 8 civarı bir otobüs var lubliyanaya geri dönen o vakte kadar 5 tur atıp bütün sokaklarını gezersiniz bled'in. 

şimdi aklıma geldi; arkadaşlar bana ata tohumu / organik tohum lazım. elinde olan, paylaşabilirim / yollarım diyeniniz bir ses verse ne güzel olur. 

*** 

dönelim bled gölüne; bled zengin avurupalıların yaşadığı bir kasaba arkadaşlar. evler, dükkanlar, restoranlar çok güzel ve lubliyanadan pahalı. gölün etrafında tam bir tur atabiliyorsunuz; 7 km. ve yürüyüş yolu mevcut. tren yolculuğundan önce yine kafamı rahatlatan çok zevk aldığım ah manzaraya bak ahh ahhh ahhh ne güzel diye diye yaptığım rotalardan biri oldu. hiç yolda yürümeden kah yolun kenarındaki yürüyüş parkurundan kah yol daralınca göle sıfır tahta yoldan bütün gölün etrafını muhteşem manzaralar eşliğinde gözünüze beyninize ziyafet çekerek yürüyorsunuz. yürüdüm. kendimi daha bir çok seviyorum böyle rotaları bulup yaptığımda. 

bakar mısınız şu manzaraya! 
yürüdüm yürüdüm yürüdüm tur bitti gözüm gönlüm şenlendi, e şimdi de damağımı şenlendirme vakti yürüyüşe çıkmadan otobüsten indiğimde deli gibi aç olduğumdan meydana bakan tiger barda üsküp köftelerini mideye indirmiştim zaten. şimdi tatlı ve şarap zamanıydı. önce meşhur tatlılarından yedim yukarıdan gölü gören bir kahvede, adını unuttum ama hepsi instagramda var. sonra da minik butik şarap evinde aldım soluğu ve nefis şaraplar tattım. hah baktım tatlının adı; kremsnita ya da bled  keki diyebilirsiniz. nefis ve hafif bir tatlı kahve ile süper. şarapla da gider biraz gövdeli bir kırmızı olsun ama. 

vinoteka 
bled lake'de şarap tadıp oturabileceğiniz nefis butik bir şarap evi 
içeride gruplar için büyük bir masa var bu girişteki masa
kapının önünde yine minik bir masa 

göl kenarında ortalama bir otelin geceliği 35 euro civarı tabii bu bu sezon yaza ne kadar olur hiç bir fikrim yok. önceden yer ayırtmadan yazın kalmak için gitmek ise hata olur bu çok belli zira kasaba minicik yer sayısı belli 15 dk kadar uzak bir kasaba var ama orada kalınabilir. demem o ki kış mevsiminde giderseniz daha ekonomik olur bled yazın ise hem kalabalık hem de pahalı olacağı kuşkusuz. değer mi, değer. 

şarapların kadehi 2 eurodan başlıyor, tiger barda 5 üsküp köftesi (10 lu porsiyon da var:))) 3.5 euro. biralar genelde 2 euro meydanda, göl kenarında 3-4 euro olabiliyor. galeri & restoran epeyi pahalı en ucuz hamburgerdi ve o da 8 euroydu. ona göre. 

bledde yapılacak en iyi şey yürümek, kahve içmek, yürümek bir kadeh şarap içmek, yürümek bir dilim tatlı yemek, trüf mantarlı ürünler satan mağazaları kurcalamak minik bir şey alıp tatmak, göle yukarıdan bakan kahvelerden ya da bir otelin lobisinden gölü izlemek izlemek izlemek, bol bol fotoğraf çekmek. ben bunları yaptım. 

bled'den nefis  şarapların tadı damağımda otobüse bindiğimde artık uykunun kollarına teslim etmek istiyordum kendimi. lubliyanaya vardığımızda terminal hostel arasını yarı uyanık yarı uykulu yürüdüm ve yastığa başımı koyduğumu anımsamıyorum. 

bled lubliyana arası otobüs bileti 6.5 euro gibi bişey, yani git gel 13 euro, bir günde dünyaları yiyip içseniz 50 euro harcarsınız, ona göre hazırlıklı gidin. 


devam eder mi bilmiyorum 

2 comments:

  1. ACEMIDEMIRCI dedi ki...:

    Cennet gibi bir yer. Paris'i o kadar beğenmedim. Alpler'in içinde bir göl. Tertemiz. Bir küçük ada. Kuğular, ördekler, kurbağalar. Orayı çok özledim.

    Bizim Yedi Göller'e benziyor burası yazmıştım göl kenarındaki otelin konuk defterine...

  1. ışınonur dedi ki...:

    Tam benim sevdiğim tarz bir gezi olmuş, darısı başıma :)