salata aşkına!

31 Ekim 2017 Salı
bir salata yaptım, olmaz böyle bir lezzet!

malzemeler;

pancar yaprağı 
taze soğanın beyaz kısmı 
tere 
turp 
sızma zeytinyağı 

elma sirkesi 
ızgara hellim peyniri (soslu) 
muratbey burgu peynir 
bir domates  
hayfene ipek pul biber
havrano nar ekşisi

bir gece önceden dilimleyip suda bekletip tuzunu aldığım hellim peynirlerini kurutup sızma zeytinyağı, kekik, ipek pul biber ve karabiber ile beklemeye bırakmıştım dolapta. ertesi gün pancar yapraklarını, taze soğanın beyaz kısımlarını, turp ve tereyi bol suda yıkayıp kurulayıp salataya başladım. domatesin kabuklarını soymadan büyük kaseye doğradım, üstüne taze soğanların beyaz kısmını doğradım üstüne  turp rende değil incecik dilimlenerek girdi kaseye, pancar yapraklarını ve tereyi doğradım çok ince olmadan dokusu hissedilir şekilde, marinedeki hellimden iki dilimi ve muratbey burgu peynirini de doğradıktan sonra sıra sos yapmaya geldi. 

sızma zeytinyağına bolca nar ekşisi ve sirke ekledim ve evet tuz koymadım; peynirlerin tuzu yeterli geldi çünkü. ve karıştırdım karıştırdım karıştırdım. bütün sosu kasedeki malzemenin üstüne döküp bir daha karıştırdım. 

dolapta dinlenmeye aldıktan sonra... bir kadeh kırmızı şarap koyup... 

sonra işte bu leziz salata çıktı ortaya; 




8 comments:

  1. ACEMIDEMIRCI dedi ki...:

    Müthiş... Salata benim için aslında bazen ana öğündür. Çok beğendim :)

  1. Handan dedi ki...:

    :) evet, üzerine bir de bir avuç fıstık takviyesiyle tam bir öğün olabilir aslında demirci,

    ya da ince dilimlenmiş soğuk et ile zengineştirilebilir

  1. zoitsa dedi ki...:

    çok lezzetli görünüyor ,domatesin kabuğunu soyuyorum -eğer pembe bahçe domatesi değilse-

  1. Handan dedi ki...:

    Çok lezizdi gerçekten bı daha yapacağım
    Pembe bitti ve zoi her zaman alışveriş yaptığım tezgahta ama hala son domatesler var bahçeden

  1. zoitsa dedi ki...:

    kışın domates yemiyor zaten ama ben yazın enfess bir yaz turşusu yapmıştım domates biberden ama bitttiiiii
    bu yaz pembelerimden kurup sana göndereceğim

  1. Handan dedi ki...:

    oy oy oy sen gönderme ben gelirim:))) ciddiyim!
    sevgiler selamlar

  1. Gamze Esra Ersöz dedi ki...:

    Valla tam öğle saati, canım isted, :))

  1. Handan dedi ki...:

    sen bir de son yazıya bak; ocakbaşı fotoğrafları