yunan adalarında tatil

31 Mayıs 2018 Perşembe
bayram tatili için açmış haritayı nereye bilet alsam diye bakınırken bir yandan da gazetenin birinde bodrum haberini görünce kapattım ikisini de başladım klavyeyi tıkırdatmaya.

bu tatilden de zayıflayarak döndüm! hadi canım sen de o kadar yemeğe, dediğinizi duydum:) saklamayın. evet, o kadar yemeğe atinadan da zayıflayarak dönmüştüm; niye? yürüyerek gezmekten. atinadan hele 5 kilo vererek dönmüştüm ki aylardan temmuz olması da ayrı bir etkendi.

neyse, döneyim bu tatile. dinlenmeli tatil dediysem de 3 ada bir bodrum yaptım geldim. adaların ikisini biliyorsunuz; daha önce lipsi ve kos üzerine yazmıştım. bu kez sadece farklı olarak leros girdi rotaya.

kos adasına sabah ulaştım. o gece kalıp şöyle bir dolanıp plaja postu serip gyros yiyip güneşlenip mythos içerek günü tamamladım. ertesi gün hoop leros.

leros merkez agia marina; yani limani. plaj yok merkezde. ben 2 km. ilerdeki alinda köyünde kaldım; tabii ki anna'nın beni arabasına atmasıyla kendimi alinda'da buldum. katamarandan indim, yürürken bir araba durdu yanımda;

kadın; pansiyon?
ben : yes
kadın: atla!

ahahha aynen böyle, tabii ki ön koltukta oturan kadını katamaranda görmüş olmamın
ve anın milyon tane fotoğrafını çekebilme özelliğimin gezdikçe gelişmesinden dolayı güvendim bu 60 yaşlarındaki teyzeye. güvenim boşa çıkmadı. gayet temiz düzgün bir apart otele geldik. adalarda arazi ucuz olduğundan olsa gerek odalar geniş geniş...
cibinlik vardı bu ne demek? sivrisinek var demek. leros'nun bir kötü özelliği bu. başka da bir kötülüğü yok vallaha. mis gibi ada.

atıyorsun çantanı koluna, iniyorsun sahile her otelin her restoranın üç-beş-on neyse şezlongluk plajı var. begendiğine kuruluyorsun. adamlar tok gözlü; bir çay kahve bira ne içersen onun parasını alıyor. bira 2.50 euro kahveler merkezde 2.50 köyde 1.5 - 2 euro arasında gidip geliyor işte. iki sene önce ile fiyatlar değişmemiş.

ben marketin önündeki plajı beğendim. soğuk biraları devirmek için en uygun yerdi. bira dondurma akşama kadar keyif.

3 gün kaldım leros'da; köylerini plajlarını gezdim. en sevdiklerimden biri restaurant vareladiko oldu.  bir diğeri alinda köyündeki argo; her ikisinde de gayet taze leziz grek salad ve deniz ürünleri yedim.

iksinde de güneşlenmek denize girmek oldukça keyifli özellikle alinda plajları hep kum.

adada belediye otobüsü var;sanırım bir tane. hep tur yapıyor köyler arasında ama handan yürüdü yürüdü yürüdü. apart otel de kalsam bile çok yemek yapmaya zaman harcamam ben ama bir market var agia marinadan alindaya yürürken yol ayrımında; oradaki şarap çeşitlerine bir göz atın derim. ben ucuz sayılabilecek bir şarap aldım ve akşam balkon keyfi yaptım yanında elma peynir ve et ile içmelere doyamadım!
küçücük olsa da leros deniz güneş tatili için her şeyi sunuyor hem de hiç pahalıya kaçmadan. kos adasında plajda bira 4 euro iken burada 2.50 idi. argo da yemekler 9-15 euro arasıydı. komik olan benim içtiğim kahvenin fiyatının tl bazında dakika dakika artmasıydı;= twitterdan bütün euro esprilerini ve tabii ki kuru takip ettim. bir yerden sonra saldım gitti. ehh dedim keyfime baktım.

leros üç gün fazla fazla gezmeye yemeğe yetiyor. sonra benim minik aşkım lipsi vardı sırada. bir bilet ve lipsi.

lipsi adası yazısı için buraya tık tık

yine afrodit otelde kaldım, yine niko & lulu's mezeevinin ahtapot ve mezelerine yumuldum yine despina'nın yerinde kahvaltı yapıp soğuk biraları yudumladım.

yunan bana istediğim tatili verdi. 8 günden sonra haydi handan dön geri bodruma dedim. döndüm.

bodrumu koy koy köy köy gezdim; torba, tükbükü, gümüşlük, bodrum merkez bir sonraki yazıya kalsın. ben bir kahve içmeye kaçayım şimdi.

mayıs ayında patmos gibi pahalı adalar dışında 20 euroya otel/pansiyon bulabilir, günde 45-50 euro ile çılgın tatil yaparsınız. biletler adaların uzaklıklarına göre elbette.

iyi tatiller

fotograflar hep instagramda var. bu yazı da böyle olsun.

2 comments:

1. zoitsa dedi ki...:

bir de üstüne vize giderini eklersek bizim bu tatili yapmamız şimdilik zor gözüküyor ama sen gez..sen gezdikçe yaz..okuması da keyifli :)

1. Handan dedi ki...:

Vizesiz yer seçmek gerek o vakit. Benim İngiltere ve Amerikan çizen yok mesela ana almıyorum, ulan siz bana vize uyguluyorsaniz ben gelmiyorum diyorum. Tavşan dağ gibi görünse de değil. Dünyanın en saçma şeyi sınırlar .bundan daha sacmasi ise sınırların kapalı olması. Sevgiler