keşifler keşifler keşifler sirkeci mansion hotel, red river bar

4 Eylül 2016 Pazar
istanbulda kimi semtler biri elinizden tutup gezdirmez ise kendiniz gezerken merkez caddesinden başka bir yeri  göremeyebilirsiniz üstelik o semt  hazineler barındırırken, işte sirkeci de benim için öyle bir semt.  5 - 6 sene önce sirkeci garından trene binip selanik'e gitmiştim; sonra can oba açıldı; oraya yemek yemeğe gittim sık olmasa da düzensiz aralıklarla sonra zeynep ile tanıştım ve zeyno tutup elimden bana sirkeci hazinelerini / hanlarını tanıttı, anlattı... sonra biliyorsunuz bunun sergisini bile açtı zeyno büyük bir emek harcayarak; sergi açıldı, arada lafladık, can beyi  uzun zamandır görmüyordum onu gördüm, lafladık ayaküstü başka projeler konuştuk kahve içtik. sonra artık bir kadeh soğuk bir şey içelim deyince agah bey girdi devreye, önce benim gezerken hakikaten bu kadar şık bir otel olmasına hem şaşırdığım hem de ilk fırsatta kalma isteğimi dile getirdiğim sirkeci mansion hotel'i gezdik sonra yine aynı grubun bünyesinde olan red river barda çeşit çeşit biralara kalamarı eşlik ettirdik. 

sirkeci mansion hotel  gayet şık ve lüks bir otel; dünyanın da ödülünü almış, deluxe odaları tam sevgili atmalık!:) masaj spor salonu hamam ne isterseniz var e havuz da var ama öyle büyük bir şey beklemeyin ama teras manzarası hala aklımda. zengin olunca hep otelde yaşayacağım bir hafta da mansion hotel'de kalıp red river barda yiyip içeceğim. ay hayali bile güzel. otele giderseniz agah beyi sorun/bulun; arzu ederseniz ve zamanınızı uydurabilirseniz size bir sirkeci turu yaptırsın, efsanelerini ve tarihini anlatsın. bana da haber verin belki gelirim; sonra yine red river bara kurulup o çıtır çıtır kızartılmış kalamarları yuvarlayalım. aklım kalamarda hala ve bir daha gideceğim. şimdi red river barın niye üstünde bu kadar duruyorum; şu anda ne yazık ki istanbulda bir çok meyhanede bile öyle temiz yağda tava edilmiş kalamar bulamıyoruz da ondan. tamam ben de biliyorum buz kalamar, kim denizden çıkma kalamar kullanıyor istanbulda, hele ki burası bar bu da atıştırmalık, benim için buz olması ikinci planda kaldı yanında gelen taratorun lezzeti ve altın  gibi kızartılmış olması ve elbette marinesi iyi yapıldığından lastik gibi olmaması. sonra şefleri ile de bunları paylaştığımda yağlarının temiz olduğunu söyledi. eh aklın yolu bir. çok basit gibi görünen ayrıntılar belirliyor kaliteyi. red river barı gönül rahatlığıyla tavsiye ediyorum. 

keşifle kalın 



1 comments:

  1. Gamze Esra Ersöz dedi ki...:

    Sergiye fırsat bulabilirsem mutlaka gidicem Handancım...Keyifle kal...