fırın'da pizza, fıccın'da votka; '' bir elinde cımbız bir elinde ayna'' orhan veli'ye selamla...

2 Ekim 2016 Pazar
insanın bazan uzaktan tanıyıp arkadaş olmak istediği insanlar vardır. benim de var; mesela rahmetli meral okay o kadınlarlardan biriydi... 

fıccın'ın sahibi leyla hanım da benim için uzaktan, sosyal medyadan tanıdığım ve sohbet etmek istediğim bence -kendisine de söyledim- beyoğlu'nun 20 yıllık tarihine vakıf olan biri olarak, aslında bir kitap yazması /  beyoğlunu  anlatması gereken biri ve şanslıyım ki dün akşam tanıştım ve sohbet ettim. yukarıda söyleidğim meral okay örneğinden de yola çıkarak; ben böyle güçlü ve güzel gülen kadınları seviyorum, arkadaş olmak istiyorum onlarla. 

cumartesi sabahtan başlayayım; spora gidip sonrasında karaköy'de henüz açılalı bir hafta olmuş şef bora bozankaya'nın fırın isimli mekanına spor yapmadan ama yarım saat yürüyerek gidince, rahat rahat yedim etli, peynirli ve sebzeli pizzayı:) sebzeleri ve aslında pizzayı ve güveçleri de odun ateşinde fırında pişiriyorlar. fırın adını yazın bir tarafa; pizzaları, güveçleri ve yakında şef masası ile duyacaksınız sıkça. bora bozankaya ile akşama kadar yemek ve gezi üzerine konuşabiliriz aslında ama benim ikinci durağım var. uygun fiyat & iyi yemek mottosuyla yola çıkmış bora bey, acılı zeytinyağları ince hamur pizzaları ( margarita 19 tl ) odun ateşinde pişen sebzeleri ve burger severler için burger ve patatesleri ile karaköy rotanızda yer açın bence. mutfakta, gurur var; genç ve okullu; eli de lezzetli ki bence önemli unsurlardan biridir, el lezzeti dediğimiz esasen işini sevip sevmemek ile alakalı işi yaparken yaydığın enerjinin yemekte yansıması. 

fırın, küçük sıcak leziz yemekler yiyebileceğiniz bir yer. tavsiye ederim. 

*** 

ikinci durağım; karaköyüm. şef mehmet bey karşılıyor beni, sevinç hanım aşağıda menü üzerinde çalışıyor deyince amannn eski fiyattan içeyim ben biraları, deyince basıyoruz kahkahayı! sevinç hanım iki yıldır aynı fiyatlar ile çalışıyordu, çok ufak bir düzenleme ( zam demek hiç şık değil:)))  yaptı menüde; bira fiyatını belirlerken benim de fikrimi aldı; 12 iyidir dedim. evet, şehrin en manzaralı teraslarından  birinde 12 lira bira! haberiniz olsun. nefis peynirli börek ve benim çok sevdiğim bol soslu patates salatasından tok olmama rağmen minik bir kase yememle bu ziyaretten sonra köprüyü yürüyüp hoop sirkecide aldım soluğu. 

*** 

arkadaş görme, can oba ile kahve içerken yeni bir şeyler söyledi can ama yazmak için değil, sadece sohbet için. o yüzden siz can oba'yı takip edin, diyeyim o kadar. 

red river bara sözüm vardı gelip bir bira içeceğim diye, oraya da gittim. hepsi birbirine yakın mekanlar olduğundan geri dönüşte tünelden hoop diye taksime çevirdim rotayı. 

ve gelelim en başta yazdığım arkadaş olmak istediğim kadınlar mevzuna; fıccın düştü aklıma, şansıma bir girdiğim sokağa leyla hanım misafirlerini uğurluyor bir kaç dakika beklersiniz derken elemanlar, leyla hanım dönüp beni görünce gülümseyerek yaklaştı; instagram fotolarından zaten tanımış beni. yunanı ben anlattım barselonayı da o. leyla hanım ben uzun uzun yazmak istiyorum sizi ve mekanının hikayesinin dedikçe, ben ne yaptım ki deyip şaşırsa da aslında 20 yıl istanbulda mekan işletmek ve bu sürecin tanığı olmak hiç kolay değil; çok zarif  çok naif bir kadın olduğundan sizin onu övmenize izin vermiyor. ama ben sevdiğim insanı överim arkadaş! 

nefis bir votka eşliğinde sohbet ettik. cumartesi akşamı olunca misafirleri de gelmeye başladı leyla hanımın artık kalkma vaktim gelmişti. başka bir zaman buluşmak üzere kalkıp istiklalin kalabalığına karıştım. istiklal eski günlerine döner mi bilmem ama dün gece çok kalabalıktı. 

eve gitmeye niyetliydim ama istanbulun sürprizleri bitmiyordu; kendimi kapanmasın diye yapılan eylemlere destek verdiğim eski emek sinemasının yeni halindeki açılış konserine elimde bir davetiye ile buldum mu, buldum; koltuğa oturup 2 saat devlet opera ve balesinin açılış konserini dinledim mi, dinledim. konsere bayıldım mı, bayıldım. emek sineması ve eleştiri hakkımı saklı tutarak grand pera'yı bir de gündüz gözüyle gezmek görmek istediğimi fark ettim. konserden çıktığımda ev ile bir başka sunulan seçenek arasında biraz zor da olsa ev seçeneğini işaretledim. 

bir güne 5 mekan sığdırmış handan artık biraz yorulmuştu. eve gelip uyudum. sabah erkenden kalkıp medya turu yaparken baktım ki bu yazı kafamda tıkır tıkır kendini yazdırmayı bekliyor. klavyeyi tıkırdatıp sözcükleri yan yana koymak yetti. 

dünün hisleri ve gezileri bunlar; 
* fırın uzun soluklu bir mekan olacak 

* leyla hanım ile umarım nehir gibi uzun bir söyleşi yaparım. 

* votkalar çok güzeldi 

* istiklal hep hareketli ve insan dolu olsun, lütfen. 

* konserde yanımda oturan pek ünlü bir köşe yazarıydı:) konserde de konuştu;) cık cık cık çok ayıpladım yok ya şaka artık onun yaşında o konsere gelen kaç kişi var allah aşkına! adamın konuşmaya da hakkı var kalkıp yürümeye de. şaka bir yana en içten alkışlayan da oydu ha! yok, söylemem kim olduğunu. 

günaydın

bu pazar kendinize kahvaltı hazırlayın; boş verin dışarıda kahvaltıyı. 

fotoğraflar hep instangaramda; handanin_kaleminden adresinde 






6 yorum:

  1. Gamze Esra Ersöz dedi ki...:

    Handan Fıccın'a yıllar önce gitmiş ve çok beğenmiştim.Geçenlerde de bi arkadaşımı götüreyim dedim. Epey değişmiş, daha doğrusu mekan büyümüş.Karşılıklı 2 mekan olmuş. Hangisi orjinali, hangisi güzel bilemediğimden istiklale arkamı dönünce soldaki mekana girdik. Fıccın ve çerkez mantısı yedik.İkisi de çok güzeldi.

  1. Handan dedi ki...:

    ;)))) hepsi fıccın gamzecim, hangisine gidersen git; mutfak bi tane ve leyla hanım işin başında.

  1. Gamze Esra Ersöz dedi ki...:

    Tamamdır o zaman:)

  1. ACEMIDEMIRCI dedi ki...:

    Böyle şiirsel bir başlık...

  1. Handan dedi ki...:

    acemidemirci; ahahha şiirsel mi bilmem ama iyi başlık atarım.

  1. Koray Sarıdoğan dedi ki...:

    merhaba, iade-i ziyaret :)

    blogger arayüzünüze girdiğinizde, aşağıda okuma listesinin sağındaki kalem işaretinden takip ettiğiniz blogları yönetebilirsiniz.

    şu adres oraya gidecektir sanıyorum, sevgiler:

    https://www.blogger.com/manage-blogs-following.g